Perşembe , Aralık 8 2016
Anasayfa / Biyoloji / BİLİM ADAMLARI HAMAM BÖCEKLERİNİ KİNECT SENSÖRLE YÖNLENDİRMEYİ BAŞARDILAR

BİLİM ADAMLARI HAMAM BÖCEKLERİNİ KİNECT SENSÖRLE YÖNLENDİRMEYİ BAŞARDILAR

Kuzey Carolina Eyalet Üniversitesi’ nden XBOX Kinect sensörü teknolojisini kullanarak, hamam böceklerini bilgisayarla otomatik olarak kontrol etmeyi başardı. Bilim adamları bu teknolojiyi kullanarak , hamam böceklerinin belli bir yolda ilerlemesini sağlayarak çöken binalarda kullanmayı düşünüyor. Sayborg Hamam böcekleri ya da diğer adıyla karafatmalar bu ortamda dinamik çevre haritaları kullanılarak otomatik olarak yönetilebilecek. İşte bu projenin başında Türk bilim adamı Alper Bozkurt var.

Bilim adamları Microsoft’ un Kinect sensörünü kullanarak hamam böceklerini uzaktan kontrol edebilecek bir elektronik devre geliştirdiler.  Dijital olarak çizilen rotada ilerleyen hamam böceğinin yerini belirlemek için XBOX Kinect sensörü kullanılıyor. Yazılım Kinect ‘ i kullanarak hamam böceğinin rotadan sapmasını engelliyor.

Ayrıca yazılan program Kinect’ ten gelen verileri toplayarak, hamam böceklerinin elektrik impulslarına nasıl  tepki vereceğini gözlüyor. Bu veriler sayesinde hamam böceğini kontrol edecek yönlendirme için hesaplamalar araştırmacılara iletiliyor.

“Asıl hedefimiz hamam böceklerini en verimli şekilde kontrol etmekti. Kinect  sensörü bu işte bize oldukça yardımcı oldu. Bu sayede haritalama ve radyo frekans tekniklerini kullanarak, bir grup hamam böceğini felaket bölgelerinde keşif amaçlı kullanmak istiyoruz. Oto pilot programı sayesinde hamam böceklerini en iyi şekilde yönlendirerek ve arama kurtarma yetkililerine durum hakkında detaylı bilgi verilebilecek, ” diyor Kuzey Carolina Eyalet Üniversitesi’nden Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’ nden Doç. Dr. Alper Bozkurt .

Alper Bozkurt’ un ekibi daha önce hamam böceklerini yönlendirmek için , böceğin antenlerine ve cerci organına elektronik devreler bağlayarak yönlendirmeyi başarmıştı. Cerci hamam böceklerinin karnında bulunan bir duyu organ; havadaki değişimi sezinleyerek böceği yırtıcılara karşı uyarıyor. İşte böceğe bağlanan kablolar çerçiyi uyararak böceği yönlendiriyor. Antenlere bağlanan kablolar hamam böceğindeki küçük değişikliklere karşı uyararak böceği ters yöne yönlendiriyor.

Başarılarından dolayı Doç. Dr. Alper Bozkurt’ u kutluyoruz.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2013/06/130625121233.htm