Sorting by

×
ArkeolojiBilimsel GelişmeBiyolojiPaleontolojiÜtopyaUzay-Zaman

2016’dan En Muhteşem 6 Bilimsel Keşif

Bu yıl her ne kadar ülkemiz açısından acı tecrübelerle dolu olsa da ; dünya durmuyor, bilim durmuyor ve her geçen gün gerçeğe bir adım daha yaklaşıyoruz. Bu yıl sadece 4 ışık yılı uzakta yaşanabilir bir gezegen, kütleçekim  dalgalarının ispatı ve bir dinozorun tüylerini barındıran bir kehribar gibi muhteşem keşiflere imza atılmadı belki de … Kütle dalgalarının keşfi özellikle  astronomide yeni bir dönem açabilir.

İlk Uzay-Zaman Dalgalarının Tespiti

Bundan 100 yıl önce 1916’da Einstein’ın genel görelelik teoreminden yola çıkarak tahmin ettiği kütleçekim dalgaları, (gravitasyon dalgaları) yani uzay zaman boyunca yer alan sönük dalgacıklar sonunda bulundu. LIGO (Lazer İnterferometrik Kütleçekimsel Dalga Gözlemevi) tarafından ilk kez doğrudan ölçümle tespit edilebildi. “Biz zaten Hulse-Taylor sistemi gibi sistemlerde, ikili pulsarlar tarafından kütleçekim dalga emisyonuna doğrudan olmayan kanıtlar elde ediyorduk. Fakat LIGO ölçümleri ile ilk kez doğrudan kanıt elde edilerek, modellememiz ve simülasyon sonuçlarımızın önerdiği cevaplar doğrulandı ve Einstein haklıydı,” diyor bu alanda uzun süredir çalışan Los Alamos Ulusal Laboratuvarı Üyesi Christopher Fryer. Kütleçekim dalgalarının birincil kaynağı nötron yıldızları ve veya kara delikler gibi kompakt nesne birleşmesinden oluşan ikili sistemlerdir. “Asıl gözlem kara delik/ kara delik birleşmesiydi. LIGO bu kompakt birleşmeyi tespit edebiliyor. Nötron /nötron yıldızı birleşmeleri de fizik ve astronomi ve kütleçekimsel dalga bilimi esaslarını anlamak açısından büyük bir meseledir,” diyor Fryer.

Devamı : http://www.gercekbilim.com/gravitasyon-kutle-cekim-fizik-dalga/

Kehribara Sıkışmış 100 Milyon Yıllık Dinozor Tüyleri

Paleontologlar, kehribar (amber) içinde kemik, yumuşak doku ve tüyleri korunmuş halde 99 milyon yıllık bir dinozor kuyruğu parçası buldu. Bilim adamları kehribarda ayrıca demir izleri ve tortulara da rastladı. Kanada’daki Kraliyet Saskatchewan Müzesi’nden Ryan McKellar, kuyruk parçasının iyi korunmuş tüylerle çevrili sekiz omura sahip genç bir dinozora ait olduğunu açıkladı. Araştırma ekibindeki McKellar, günümüzdeki kuşlar ve onların atalarından farklı olarak kemiklerin kuyruksokumu üzerinde birleşmediğini, uzun ve yumuşak tüylerin her yana dağıldığını, bu durumun da kuyruğun tarih öncesi bir kuşa değil dinozora ait olduğunu gösterdiğini vurguladı. Ancak McKellar, bu özelliklere rağmen söz konusu dinozorun muhtemelen uçamadığını, kuyruğun karşı cinsi etkileme ya da vücut ısısını düzenleme işlevi görmüş olabileceğini belirtti. Buluşa imza atan ekibin lideri Lida Xing ise, daha önce de kehribar içinde dinozorlar dönemine ait bazı tüyler keşfedildiğini; ancak bulunan tüyün çok iyi korunmuş olması nedeniyle ilk kez tüy ve dinozor arasında net bir bağlantının kurulabildiğine dikkati çekti.

Devamı: http://www.gercekbilim.com/99-milyon-yillik-amber-icinde-tuylere-sahip-dinozor-kuyrugu-bulundu/ .

4 Işık Yılı Uzakta Dünya Benzeri Gezegen

Dünyadan sadece 4 ışık yılı uzakta bulunan en yakın yıldızın etrafında yaşanabilir bölgede bir gezegen keşfettiler. ESO teleskopları ve diğer teleskopları kullanan araştırmacılar, Güneş’ten sonra Dünya’ya en yakın yıldız olan Proxima Centauri’nin yörüngesinde dolanan bir gezegene dair oldukça güçlü kanıtlar elde ettiler. Uzun süredir aranan Proxima b adlı dünya, soğuk kırmızı konak yıldızının etrafındaki bir turunu 11 günde tamamlıyor, gezegenin yüzey sıcaklığı ise suyun sıvı halde kalabilmesini sağlıyor. Bu kayalık dünya Yeryüzü’nden biraz daha büyük ve bize en yakın ötegezegen — bu sayede burası Güneş Sistemi dışında yaşam barındırabilecek en yakın yer olabilir. Güneş Sistemi’ne dört ışık-yılından biraz daha uzakta bulunan Proxima Centauri adlı kırmızı-cüce yıldız Güneş’ten sonra Yeryüzü’ne en yakın yıldız konumundadır. Erboğa takımyıldızında yer alan bu soğuk yıldız çıplak gözle görülemeyecek kadar sönük olup, Alpha Centauri AB olarak bilinen ve çok daha parlak olan yıldız çiftine oldukça yakındır.

Devamı:  http://www.gercekbilim.com/gezegen-yasanabilir-proxima-centauri-4-isik-yili/

Binlerce Yıllık Sahipsiz Ayak İzleri

Tanzanya gerçekten varoluşun en eski tarihlerine dair kemikler, aletler ve diğer insansılar için muhteşem bir kaynak. Ekim 2016’da bilim insanları Engare Sero bölgesinde yüzlerce eski insan ayak izi keşfetti. Bu ayak izleri 5000 ile 19,000 yıl arasında tarihleniyor ki, bu farklı grupların volkanın etrafında dolaştığını gösteriyor.

1970’lerde Laetoli adı verilen diğer bir bölgede paleantropologlar Australopithecus afarensis ailesine ait en eski ayak izlerini keşfetmişti ki bunlar 3,6 milyon yıllıktı. Bu da insan akrabalarımızın ayakları üzerinde yürüdüğünü gösterir en eski kanıttır. Aralıkta Laetoli bölgesinde başka  izler de buldu ki bunlar Australopithecus’un yanı erken dönem homininin çiftleşme alışkanlıklarında izler taşıyor olabilir.

En Büyük Deniz Timsahı Bulundu

Ocak 2016’da bilim isnanları Afrika Çölü’nde bugüne kadar bulunan en büyük timsahı buldu. Fosil kafatası ve keşifler Tunus’ta keşfedildi. Timsah 9 metreden daha uzun ve 3 ton civarı bir ağırlığa sahip.

Machimosaurus rex adı verilen timsah 120 milyon yıl yaşında ve Jura döneminin sonunda yaklaşık 145 milyon önce nesli tükenmiş olmalıydı.Bugüne kadar paleontologlar Machimosaurusların da dahil olduğu teleosauridlerin dünyadan silindiğini düşünüyorlar. Fakat bulunan bu timsah kemikleri, bazı sürüngelerin herşeye rağmen hayatta kalabildiğini ve neslin tükenmesinin daha önce düşünüldüğünden daha uzun sürebildiğini gösteriyor.

NASA’nın  Juno Uzay Aracı Jüpiter’e Ulaştı

2,7 milyar km’lik yolculuğu 5 yılda alan Juno inanılmaz gözüpek bir manevrayla güneş sistemindeki en büyük gezegen Jüpiter’in yörüngesine oturtuldu. Juno Galileo görevinden beri (2003) Jüpiter’in yörüngesine giren ilk insan yapımı nesne. Güneş enerjisiyle çalışan uzay aracı, gezegenin yapısını ve yoğun manyetik alanını çalışmak için tasarlandı. Muhtemelen Jüpiter’in buzlu ayı Europa’ya doğru bir görevin önünü açabilir. Uzay aracı bir kaç içinde gezegene dair muhteşem fotoğraflar yollamaya başladı.

Daha detaylı bilgi için : http://www.gercekbilim.com/nasanin-juno-uzay-araci-dev-gezegen-jupiterin-yorungesine-oturtuldu/