Sorting by

×
MakalelerÜtopyaUzay-Zaman

Lazer Maskeleme İle Uzaylı Sinyallere Karşı Gizlenme Sağlanabilir

lazer maskeleme

Kolombiya Üniversitesi’nden iki astronom insanlığı gelişmiş dünya dışı medeniyetlerden gizlemek için lazerlerin kullanabileceğini önerdi. Prof. David Kipping ve yüksek lisans öğrencisi Alex Teachey ‘in bu önerisi Royal Astronomical Society dergisinden Monthly Notices ‘de yayınlandı. Stephen Hawking dahil önde gelen bilim insanları diğer gezegenlerdeki akıllı yaşamın varlığına karşı uyarmıştı. Bu nedenle gezegenimizde hayat olduğuna dair, dünyadan yayın yapılmaması gerekiyor. Diğer uygarlıklar da , aynı bizim yaptığımız gibi, Dünya-benzeri gezegenleri ışıklarını yıldızlarının önünden geçerken ölçerek bulmaya çalışıyor olabilir.

Kepler görevinde aynı temel yöntemle diğer gezegenlerin etrafında yaşanabilir gezegenler aranıyor. Sadece Kepler tek başına aynı teknikle 1,000’den fazla gezegeni keşfetti ve hatta bu gezegenlerin onlarcası Dünya’ya benzer boyutlardaydı.  Kipping ve Teachhey benzer şekilde uzaylı bilim insanlarının da bu yaklaşımı kullanarak bizim gezegenimizin güneşinin yaşanabilir bölgesinde olduğunu açıkça görebileceğini düşünüyor. Böylece sıcaklığın suyun sıvı halde bulunması için uygun olduğunu ve hayat vadeden bir yer olduğunu bulmalarının mümkün olduğunu speküle ediyor.

Hawking ve diğerleri dünya dışı canlıların Dünya’nın kaynaklarının sağladığı avantajı ele geçirmek isteyebileceğini ve bunun Avrupalıların Amerika’ya ilk seferlerinde yaşandığı gibi yıkıcı olabileceğini düşünüyorlar.

İşte bu yeni araştırmada araştırmacılar bu geçişlerin kontrollü lazer emisyonu ile maskelenebileceğini düşünüyorlar. Böylece uzaylıların bir ihtimal yaşadığı yerden yıldızımıza doğrultulan ışın kandırılabilir. Böylece geçiş olurken, lazer ışık kaynağının yanına geçerek problemi bizi maskeleyecektir.

Araştırmanı yazarlarına göre yılda bir kez 10 saatlik devamlı 30MW’lık lazer ışını geçiş sinyali en azından görünür ışık elimine edilebilir. Enerji ihtiyacı ISS(Uluslararası uzay istasyonu) tarafından bir yılda toplanan enerjiyle kıyaslanabilir. Her dalga boyunda etkili kromatik bir görünmezlik pelerini yaratmak ise ayarlanabilir büyük bir lazer dizisi içereceğinden çok daha zorlu olacaktır. Çünkü 250 MW güç tüketiyor.

“Alternatif olarak sadece biyolojik aktiviteye ilişkin , oksijen gibi atmosferik olayları gizlemek için 160 kW’lık  bir geçiş sinyali gerekecektir. Böylece diğer bir medeniyet dünyada hiç yaşamın var olmadığını düşündürecektir,” diyor Alex.

Aynı şeyin uzaylı medeniyetler tarafından da yapılıyor olabileceği düşünülüyor. Böylece yapay sinyallerin peşine düşülerek diğer medeniyetler de keşfedilebilir.

Kaynak : https://www.sciencedaily.com/releases/2016/03/160331105930.htm

Referans :

1. David M. Kipping and Alex Teachey. A Cloaking Device for Transiting Planets. Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, 2016 DOI:10.1093/mnras/stw672

2 Yorum

1. Akılcı ve mantıklı bir yöntem. Biz mevcut teknolojimizle deve kuşu gibiyiz. Ne olursa olsun görüşmek taraftarıyız. Muhakkak ki bizden daha gelişmiş uygarlıklar var. Fakat biz onların bir kısmının iyi bir kısmının kötü niyetli olabileceklerini bilmiyoruz. Bizi köleleştirmiyeceklerini hangimiz taahhüt edebiliriz. Hıyarım var diyene tuzumuzu alıp koşmamalıyız. Gelişmeliyiz, tanımalıyızi bilinçlenmeliyiz. Eşit güçlere sahip oluncaya kadar dünyayı deşifre etmekten de uzak durmalıyız. Dünya savaşsız, bir ve beraber bir dünya devletine dönüşünceye kadar kamuflaja da önem vermeliyiz. Saygı ve sevgilerimle. Sürçü lisan etti isek af ola.