Sorting by

×
Doğa ve ÇevreKimyaTıp ve Sağlık

Zerdeçal Ekstraktından Yara İyileştiren Köpük Yapıldı

Normalde zerdeçal yemeklerde kullanılan bir baharat olsa, sağlık açısından faydaları araştırılıyor. İşte bilim insanları zerdeçaldan elde edilen kürkümin maddesini kullanarak, yaraları minimum iz bırakarak iyileştiren gözenekli bir köpük yaptı.

İsviçre Empa Araştırma Enstitüsü ekibi tarafından geliştirilen “Scaravoid” adlı köpük; temel olarak biyo-uyumlu, biyo-bozunur üç boyutlu iskelete sahip bir polimer yapısından oluşuyor.

Bu materyalden ince bir parça kesilerek yaraya yerleştiriliyor, köşelerdeki hücreler doğal olarak bölgeye göç ederek, ürüyor ve giderek polimerin yerini alarak doğal biyolojik bir doku oluşturuyor.

Beyaz köpük, kahverengi hücum eden hücreler

Ayrıca polimer kürkümin içerdiğinden, enflamasyon ve yara izi oluşumunu azaltıyor.

Bilim insanları laboratuvar ortamında  hücre kültürlerine kürkümin ilave ettiğinde, yara izi ile ilişkilendirilen biyoişaretlerin üretiminin önemli oranda azaldığı gözlendi. Köpük biyobozunuma uğradıkça kürkümini kademeli olarak salıyor. Bu da hücrelerin iskelet yapıya göçünü kontrol ederek, yara iyileşmesini doğal dengede tutuyor.

Üretici Scaravoid adını verdiği ürünü , yassı membran köpükler halinde üretmek istiyor. Bu sayede doktorlar yaranın şekline göre istedikleri büyüklükte kesebilecekler. Özellikle diyabetik ülserler, yanıklar ve kesikler gibi iyileşmesi uzun süre alan yaralarda faydalı olması planlanıyor.

Klinik denemelerin yakında başlaması planlanıyor. Kürkümin maddesinin glakom, Alzheimer ve prostat kanseri tedavisinde kullanılması planlanıyor.

Kaynak:https://newatlas.com/scaravoid-curcumin-wound-healing-foam/61080/