Pazartesi , Haziran 17 2019
Anasayfa / Bilimsel Gelişme / Elektrik Üretmek İçin Su Bazlı Nükleer Pil Üretildi

Elektrik Üretmek İçin Su Bazlı Nükleer Pil Üretildi

n

Günümüzde cep telefonlarından elektrikli arabalara kadar her alanda piller önemli bir yer kaplıyor. Bu nedenle bilim insanları ve teknoloji şirketleri  pil ömrü ve verimliliği arttırmak için yeni yollar arıyor. Missouri Üniversitesi’nden bilim insanları dünyada ilk kez verimli su bazlı  nükleer pil geliştirdi. Pil uzun ömürlü ve otomobillerden uzay teknolojilerine pek çok alanda kullanılabilecek kadar güvenli bir enerji kaynağı olduğu belirtiliyor.

“1950’lerden beri çalışılan beta voltaikler  radyasyondan güç üretebilen bir enerji kaynağı aslında.Kontrollü nükleer teknolojiler normalde tehlikeli değil. Şimdiden pek çok ticari nükleer kullanım mevcut aslında. Örneğin evimizde kullandığımız yangın dedektörleri ve acil çıkış işaretleri,” diyor Elektrik,Bilgisayar ve Nükleer Mühendisliği’nden Doç. Dr. Jae W. Kwo .

Radyoaktif stronsiyum-90 izotopu kullanan batarya su bazlı elektrokimyasal kimyasal enerjiden yararlanıyor. Nanoyapılı titanyum dioksit elektrotu platin kaplama ile etkili bir şekilde elektronları toplayarak enerjiye çeviriyor.

“Su tampon gibi davranarak, cihazda yüzey plazmonları yaratarak verimin artmasına yardımcı oluyor. Bu iyonik solüsyon çok düşük sıcaklıklarda kolayca donmadığından otomobil bataryaları dahil pek çok alanda belki de uzay mekiklerinde kullanılabilir,” diyor Doç. Dr. Kwon.

Kaynak : ScienceDaily