Sorting by

×
İklim DeğişimiKimyaMakaleler

Dünyanın İlk Kalıcı Gözenekli Sıvısı Üretildi

Queen Üniversitesi’nden bilim insanları dünyanın ilk gözenekli sıvısını üreterek karbon yakalama teknolojilerinde devrimsel bir teknolojiye imza attı . Queen Üniversitesi Kimya ve Kimya Mühendisliği bölümünden araştırmacılar, Liverpool Üniversitesi’nden meslektaşlarıyla birlikte çalışarak, büyük miktarlarda gaz absorblayabilen bir sıvı geliştirdiler. Araştırmanın sonuçları Nature dergisinde yayınlandı.

Üç yıllık araştırma projesinde daha verimli ve temiz kimyasal proseslerle, petrol gazı santralleri gibi kaynaklardan açığa çıkan karbon dioksitlerin hapsedilmesini sağlayan bir teknoloji geliştirildi.

Araştırmacılar katı gözenekli bileşikler olarak bilinen metal organik kafes yapılarından farklı bir molekül üreterek, sıvılarda kalıcı gözenek yaratmayı başardılar. Gözenekli makromoleküler sıvılar,  boş kolloid silika küreler içeriyor.

gözenekli sıvı belfast

Queen Üniversitesi Kimya ve Kimya Mühendisliği’nden Prof. Stuart James ; “Kalıcı gözenekler ve delikler içeren materyaller teknolojik açıdan çok önemli. Bu materyaller plastik şişelerden petrol üretimine kadar her alanda kullanılıyor. Buna rağmen gözenekli materyaller katı fazda oluyordu. Fakat biz özel bir materyal geliştirerek, sıvıların her boşluğu doldurmadığı bir bileşen geliştirdik. Çünkü sıvılarda boşluklar bulunursa, büyük miktarlarda gazın çözünebileceğini keşfettik. İlk yapılan deneylerde yeni bir materyal geliştirmek için neyin gerektiğini anlamamız gerekti. Elde ettiğimiz sonuçlar, gazların çözünürlüğüne dair uzun dönem araştırmalara imkan verdi.”

“Birkaç yıllık daha araştırmaya ihtiyaç var, eğer bu gözenekli sıvılara ilişkin uygulamalar bulursak, yeni veya geliştirilmiş kimyasal proseslere neden olabilir,” diyor Prof. Stuart James.
Araştırma Referansı :  Nicola Giri et al. Liquids with permanent porosity, Nature (2015). DOI: 10.1038/nature16072