Pazartesi , Haziran 17 2019
Anasayfa / İlginç Bilim / Sıvı Metalle Terminatör T-1000 Benzeri Yapılar Oluşturuldu

Sıvı Metalle Terminatör T-1000 Benzeri Yapılar Oluşturuldu

terminatör-t-1000

Terminatör 2’deki T-1000 modelinin özelliğine benzer şekilde bilim insanları sıvı metali manipüle ederek şekillendirmeyi başardı. North Carolina State Üniversitesi’nden kimyagerler oda sıcaklığında sıvı halde bulunan galyum –indiyum alaşımını  su içinde elektrik ile yükleyerek şeklini kontrol etmeyi başardılar. 3 yıldır süren sıra dışı çalışmanın sonunda bu reaksiyonun nasıl olduğu belirlendi. Voltaj uygulandığında yüzeydeki oksitler şekilleniyor ve voltaj ortadan kalktığında tekrar eski şekline dönüyor. Yüzeydeki bu kaplama nedeniyle metal suya girdiğinde yüzey gerilimin değiştiriyor. İşte bu sayede aynı Terminatör’deki gibi şekil değiştirecek.

“Bu gerçekten bilimsel açıdan en heyecan verici projelerden biri. Literatürde bunla ilgili hiçbir şey yok,” diyor araştırmacılardan Dr. Michael Dickey.

“Bu sıvı damlaların şeklini ve davranışı iki şey belirliyor. Yerçekimi ve yüzey gerilimi. Eğer yüzey gerilimini kontrol edebilirseniz, sıvının şeklini de kontrol edebilirsiniz,” diyor Dr. Dickey. Sıvı metallerin şeklini kontrol etmenin pek çok pratik uygulaması olacaktır. Bu sayede farklı görevler için gerçek zamanlı dönüşebilen devreler yapılabilir. Bu sayede teleskop ve kameralardaki aynaların şekli değişerek, odağı yeniden ayarlayabiliriz. Tabi uzun vadede yeni tekniklerle farklı materyaller keşfedilebilir.

Galyum-İndiyum alaşımın oksit havaya göre oldukça güçlü olduğundan suyun dışında aynı etkiyi göstermiyor. Araştırmacılar benzer etkinin farklı koşullarda diğer maddelerle de geliştirilebileceğini düşünüyor.

Tabi yine de Terminatör T-1000 gibi robotun küllerinden doğmasını beklemeyin. Galyum alaşımında bu etki oldukça küçük boyutlarda mümkün. Çünkü kütle büyüyünce bütün yapı çöküyor. Bu nedenle sadece küçük şekiller oluşuyor.

Kaynak : PopSci