Anasayfa / Astronomi / Kepler Uzay Teleskopunun Yakıtının Bitmesiyle Görevi Sonlandı

Kepler Uzay Teleskopunun Yakıtının Bitmesiyle Görevi Sonlandı

NASA geçtiğimiz salı günü gezegen avcısı Kepler yörünge teleskopunun yakıtının bittiğini ve artık bilimsel araştırmalara son verdiğini duyurdu.Kepler Mart 2009’da fırlatılmış ve güneş sistemimizin dışında 2600’den fazla uzak gezegeni tespit etmişti.Bunların yarısının Dünya gibi küçük ve kayalık olduğunu belirtmişti. İşte bu yüzden bu gezegenlere dünya benzeri gezegenler denmişti.150000 yıldıza dönük şekilde zamanının en ileri teknolojiyle donatılmıştı.

En son Temmuz ayında Kepler Uzay Teleskopunun yakıtının azaldığı netleşmişti. NASA o zamandan beri, bu ikonik uydunun yerine koyacağı uydu arayışına TESS adını verdiği uzay teleskopuyla son verdi. TESS Dünya’ya yakın 200.000 yıldıza yönlenmiş durumda ve geçiş dış gezegenlerine bakıyor.

Keplerin Mirası

Kepler artık daha veri toplayamacak olsa da , halen NASA’nın ve diğer bilim insanların analiz edeceği çok fotoğraf var.Aynı biyologların müze koleksiyonlarındaki numuneleri tekrar tekrar analiz etmesi gibi, astronomlar da yıllar boyu Kepler verilerini analiz edecek.

Peki Johannes Kepler Kimdir?

Johannes Kepler Alman matematikçi, astronom ve bir gökbilimci’dir. 17. Yüzyılın bilimsel devriminde, “Astronoma Nova”, “Harmonik Mundi” ve “Kopernik Astronomi Özeti” adlı çalışmalarına bağlı olarak, şahsen ortaya çıkardığı Kepler’in gezegensel hareket yasaları ile tanınır.
Doğum tarihi: 27 Aralık 1571, Weil der Stadt, Almanya