Anasayfa / Astronomi / Satürn’ün Ayı Enceladus’ta Hayat Olasılığı Artıyor

Satürn’ün Ayı Enceladus’ta Hayat Olasılığı Artıyor

Yeni yapılan araştırmaya göre dünya dışı yaşam için uzaklara gitmeye gerek yok, Güneş Sistemimizde Satürn’ün ayı Enceladus ‘un arkeenler gibi tek hücreli canlıları barındırabileceği belirtildi. Arkeenler Dünya’da en zorlu koşullarda yaşayabilen metan üreten Methanothermococcus okinawensis türüne sahip. Laboratuarda Enceladus koşullarını taklit eden ortamlarda hayatta kalabildiği görüldü.

Dünya’da arkeenler derin hidrotermal ağızların yakınında yüksek sıcaklıklarda yaşayabiliyor. Karbondioksit ve hidrojeni metan gazına dönüştürüyor. Geçenlerde Enceladus yüzeyinden çıkan çatlaklarda metan gazı tespit edilmişti.

“Enceladus yüzeyinde tespit edilen metan gazı buharlarının , prensipte methanojenler tarafından üretildiği söylenebilir,” diyor araştırmacılar.

Araştırmacılar Enceladus’un kayalık çekirdeğinde jeokimyasal proseslerinde üretilen hidrojenin bu gibi mikroplar için yeterli desteği sağlayabileceğini hesapladılar. Araştırmacılar uydudaki koşulların bu hipotezi test etmek için uygun olabileceği görüşünü taşıyorlar.

Bu dev donmuş okyanusun derinliklerinde canlılar yaşayabilir

Dünya Dışı Yaşam

Viyana Üniversitesi’nden Simon Rittmann, bu çalışmanın tümüyle laboratuar çalışması olduğunu ve henüz muhtemel bir dünya dışı yaşamın kanıtı olamayacağını  belirtiyor.

“Çalışmamız sadece mikroorganizmaları içeriyor. Dünya dışı akıllı yaşama dair her hangi bir spekülasyon yaratmak istemem,” diyor . Satürn Güneş’e 6. Uzaklıktaki gezegen ve Dünya ile arasında Mars ve Jüpiter giriyor.Onlarca aya sahiptir.

Daha önceki araştırmalar Enceladus’un sıvı halde okyanus barındırdığını ve buzlu yüzeyinde altında hayatın temel bileşenlerinin var olabileceği öne sürülmüştü.

Enceladus’un metan, karbon dioksit ve amonyak gibi bileşenler içerdiği ve bunun güney kutbundaki hidrotermal aktiviteden kaynaklanması dünya dışı yaşam arayışında anahtar hedef niteliği taşıyor.

Tabi yine de Enceladus’ta bulunan metanın biyolojik olmayan jeokimyasal proseslerden de kaynaklanabileceği ihtimal dahilinde olduğunda, daha araştırma yapılması gerekiyor.

Kaynak :  https://phys.org/news/2018-02-alien-life-solar-hints-saturn.html#jCp