Anasayfa / Alternatif Enerji / Pet Şişe Yiyen Bakteri Keşfedildi

Pet Şişe Yiyen Bakteri Keşfedildi

pet şişe

Her yıl yüzlerce milyon ton plastik PET şişe üretiliyor. Bunlar koladan şampuana kadar pek çok ambalajda kullanılıyor. Bunların sadece küçük bir kısmı geri dönüştürülse de , büyük kısmı okyanuslar ve katı atık depolama sahalarına gidiyor. Japon bilim insanlarının keşfettiği yeni bir bakteri sayesinde , PET (polietilen tereftalat) plastiği tümüyle yıkılarak dönüştürülebiliyor.

Kyoto Teknoloji Enstitüsü’nden Dr Shosuke Yoshida liderliğindeki ekip 250 döküntü numunesini inceleyerek bakteriyi ortaya çıkardı. Toprak, çöp suyu ve diğer sedimentler arasında gerçekten PET plastiği enerji ve karbon kaynağı olarak kullanan bir bakteri bulundu.Bakteriyi bir kaba koyan bilim insanları , bakterinin bir kaç haftada tümüyle PET plastiği bozduğunu buldular.

Plastik bu şekilde besleyici olmasının temelinde enzimler yatıyor. İŞte bu bakteri PET tarafından zengin bir çevrede evrilmiş gözüküyor. Ideonella sakaiensis adı verilen bakteri plastiği tereftalik asit ve etilen glikol adı verilen çevreye zararı olmayan monomerlere yıkıyor.

Daha öncesinde de plastik yiyen bir mantar bulunsa da, bunların üretimi oldukça zordu. Bakterinin yarattığı bu iki enzim araştırılarak plastiği yıkacak şekilde yeni yaklaşımlar keşfedilebilir. Bu sayede geri dönüşüm ve plastik atığı yönetiminde etkili bir metot bulunacaktır.

Araştırma  Science dergisinde yayınlandı.