Anasayfa / Fizik / Çoklu Etkileşimli Evrenler Teorisi : Bilim İnsanları Paralel Evrenlerin Varlığını ve Etkileşimini İleri Sürüyor

diğer dünyalar

Griffith Üniversitesi’nden bilim insanları kuantum biliminin temeline dayanarak paralel evrenlerin var olduğunu ve birbirleriyle etkileşim halinde olabileceklerini gösteren radikal bir teori ortaya attılar. Prof. Dr. Howard Wiseman , Dr. Michael Hall ve Dr. Dirk Andre tarafından yapılan ve Physical Review X  dergisinde yayınlanan araştırma, birbirleriyle etkileşen paralel evrenleri bilim kurgudan, bilimin en zor şartlarına taşıyarak inceliyor.

Ekip paralel evrenlerin gerçekten var olabileceğini ve birbirlerini etkilediklerini öne sürüyorlar. Bu olay birbirinden bağımsız evrilmek yerine, yakın evrenlerin bir diğerini etkileyerek itmesine benziyor. Araştırmacılar bu tarzda bir etkileşim kuantum mekaniğine ilişkin garipliklerin hepsini açıklayabilir.

Kuantum teorisi mikroskopik boyutta nasıl işlediğini açıklamaya yarayabilir ve her maddeye uygulanabileceğine düşünülüyor. Fakat bu tuhaf fenomenin sebep-sonuç kanunlarını ihlal ettiğinden açıklamak oldukça zor. Ünlü Amerikan teorik fizikçi Richard Feynman bir keresinde şöyle belirtmiştir: “ Ben kimsenin kuantum fiziğinden anlamadığını güvenle söyleyebilirim.”

Buna rağmen, Griffith Üniversitesi’nin “Birbiriyle Etkileşen Evrenler” geliştirdiği yaklaşım, fiziğin bu kafa karıştırıcı alanına yeni ve cesur bir perspektif getiriyor.

“Kuantum mekaniğinde paralel evren fikri 1957’den beri var,” diyor Profesör Wiseman. “

Çoklu evrenler teorisine göre yeni evrenlerde pek çok olasılık mevcut. Örneğin başka bir evrende dinozorları öldüren asteroit dünyayı ıskalayabilir ya da Hitler 2.Dünya Savaşı’nı kazanmış olabilir. İşte bu gibi pek çok olasılık mevcut olabilir.

Normalde diğer evrenlerin gerçekliğinden bahsedilse de, bunların bizim evrenimizi etkileyebileceği düşünülmezdi. “Çoklu Evrenlerin Etkileşimi “ yaklaşımı tümüyle farklı bir yaklaşım adından da belli olduğu gibi.

paralel evren

Prof. Wiseman ve meslektaşları şunu öneriyorlar :

• Bizim evrenimiz pek çok alemden sadece birini oluşturuyor. Bu evrenlerden bazıları bizimkine benzerken, diğerleri bizimkine hiç benzemiyor.
  • Bütün bu evrenler eşit derecede gerçek ve zaman doğrultusunda varlığını sürdürüyor ve kesin tanımlanmış özelliklere sahipler.
  • Bütün kuantum fenomeni yakın dünyaların birbirini itmesine ilişkin evrensel itme kuvvetiyle oluşuyor ve bu da dünyaları birbirinden daha fazla farklılaştırma eğiliminde.

Dr Hall hatta  “Çoklu Evren Teoreminin” diğer dünyaların varlığına ilişkin olağanüstü bir test olanağı sunabileceğini belirtiyor. “Bu yaklaşımın güzel tarafı eğer tek bir evren varsa teori Newton mekaniğine indirgenebilir, fakat orada çok büyük sayıda evren varsa olay kuantum mekaniğine geçer. Fakat bu ikisinin arasında ne Newton, ne de kuantum teorisi  dışında daha yeni bir şey tahmin ediliyor.Ayrıca kuantum etkilerine dair oluşan bu yeni akılsal portre, kuantum fenomenini test etmeye yarayan deneyler ve kazanımlar sağlamada yararlı olabilir. ” diyor Dr. Hall.

Kuantum evrim yaklaşımıyla sınırlı sayıda evren tahmin edilerek moleküler dinamikler önemli dallanmalar ve dolayısıyla, ilaçlardaki kimyasal reaksiyonların davranışları anlaşılabilir.

Texas Tech Üniversitesi Kimya Profesörü Bill Poirier, bundaki potansiyeli şöyle gözlemliyor : ” Bunlar sadece konsept olarak değil ayrıca sayısal ilerlemelere neden olabilecek muhteşem fikirler.”

Kaynak : ScienceDaily

1. Michael J. W. Hall, Dirk-André Deckert, Howard M. Wiseman. Quantum Phenomena Modeled by Interactions between Many Classical Worlds.Physical Review X, 2014; 4 (4) DOI: 10.1103/PhysRevX.4.041013

Bu haber 20595 kez görüntülendi.