Sorting by

×
Alternatif EnerjiBiyolojiKimya

Biyoteknoloji-Kimya İşbirliği Yenilenebilir Propan Gazı

propan gazı

Manchester Üniversitesi’nden araştırmacılar, propan gazının biyosentetik yollarla yenilenebilirliğini sağlayacak önemli bir atılım yaptı. Bu araştırma yeni nesil biyoyakıt oluşturmayı amaçlayan bir programın parçasıdır.

Yapılan bu çalışma, yeni nesil biyoyakıtların gelişiminde araştırmacılara yeni bir bakış açısı kazandırdı. Çalışmada Manchester Üniversitesi’nden, Imperial Kolej ve Turku Üniversitesi’nden araştırmacılar yer aldı. Bilim insanlarının getirdiği yeni yaklaşım çerçevesinde; fosil yakıtlar azaldıkça, yenilenebilir propanın hayatımızdaki yeri artacaktır. Manchester Üniversitesi Biyoteknoloji Enstitüsü’nden Profesör Nigel Scrutton, yaptıkları işin önemini şöyle açıklıyor: “Sınırlı doğal kaynaklar ve iklim değişikliğinin bir sonucu olarak temiz enerji kullanımı çabaları ciddi derecede artmıştır.  Bu çalışmada yaptığımız şey ise sentetik kimyasal yakıtlar üretmek için biyoteknolojik teknikler kullanmak.”

Propan gazının yenilenebilmesi için doğal bir yol yoktur. Fakat Manchester Üniversitesi’nden bilim insanları yenilenebilir propan üretmek için alternatif bir mikrobiyal biyosentetik yolu geliştirdi. Nigel Scrutton ve Imperial College’dan Dr. Patrik Jones başkanlığındaki ekip yeni nesil mikrobiyal propan üretimi için bir enzim varyantlarından oluşan bir platform oluşturarak propan biyosentezini gerçekleştirmeyi başardı.

Neden Propan Bu Kadar Önemli?

İyi fiziksel ve kimyasal özelliklere sahiptir. Sıkıştırılıp sıvı haline getirilir ve depolanabilir. Küresel pazarda giderek yaygınlaşan bu “temiz yanan gaz” gelecek vaat eden bir kimyasaldır. Kısaca propan maddesi, özellikle petrol ve türevlerine alternatif aranmaya başlanılan şu günlerde ilgi çekici bir maddedir.  Bilim insanları, bu çalışmanın yeni-nesil biyoyakıt geliştirme konusunda yeni bir bakış açısı ve anlayış getirdiğini söylüyorlar. Umarız bu şekilde üretilen yakıtlar enerji piyasasında küresel çapta paylarını artırırlar.