Sorting by

×
AstronomiBilimBiyolojiHaberlerİlginç BilimÜtopya

Bilim İnsanları 67P Kuyruklu Yıldızı’ndan Uzaylı Mikroplar Olduğunu Belirtiyor

uzaylı kuyruklu yıldız
Geçen sene Rosetta uzay aracından indirilen Philea sondasıyla incelemeye başlanan bilim insanları 67P/Churyumov-Gerasimenko kuyruklu yıldızının yüzeyinin altında mikroorganizmalar olabileceği öngörülüyor. Önde gelen iki astronom , 67 P’nin mikroorganizmalara ev sahipliği yaptığını düşünüyor.

Cardiff Üniversitesi’nden Astronom ve astrobiyolog Chandra Wickramasinghe ve meslektaşı Max Willis 67P kuyruklu yıldızının buzlu yüzeyinin altında yaşayan organizmalar olmasının muhtemel olduğunu belirtiyor.

Kuyruklu yıldızın kara organik açıdan zengin kabuğunun en iyi açıklamasının yaşayan organizmalar olduğu düşünülüyor. 67P ‘nin extremophile adı verilen ve elverişsiz koşullarda yaşabilen mikroplara ev sahipliği yapabileceği belirtiliyor.

67P’deki oluşumların buz ve organik materyal karışımına işaret ettiğini savunan ikili, Güneş’e yaklaştıkça ortaya çıkan sıvı suyun da mikroorganizmaların çoğalmasına yardım edebileceğini ifade etti.

Açıklama, antifriz görevi gören tuzlara sahip organizmaların kuyrukluyıldız henüz Güneş’ten çok uzakken bile hayatta kalabileceği ve gaz üretebileceği belirtildi. 67P Güneş’ten 500 milyon kilometre uzakta olduğu Eylül 2014’te -40 derece sıcaklığa sahipti ve buna rağmen kuyruğunu oluşturan gaz oluşumu yaşanıyordu.

Wallis ve Wickramasinghe, 67P’nin kuyrukluyıldıza 186 milyon km ile en yakın olacağı Ağustos ayında mikroorganizmaların en aktif hale geleceğini savundu.

ESA’nın Rosetta mekiği, 12 Kasım 2014’de 10 yıllık bir yolculuğun ardından kuyruklu yıldızı yakalamış ve philea sondasını indirmiştir. ESA Rosetta’nın yörüngede dolaşırken bile, bazı tuhaf viral parçacıklar topladığını belirtiyor.

Kaynaklar :