Pazar , Ağustos 18 2019
Anasayfa / Biyoloji / Aşıları Daha Etkili Kılan Protein Keşfedildi

Aşıları Daha Etkili Kılan Protein Keşfedildi

Aşıların daha etkili olmasına katkıda bulunan ve kanser gibi hastalıklara karşı koruma sağlayabilecek bir protein bulundu. ABD’deki Boston Üniversitesi’nden bilim adamları, Neisseria menengitidis adlı bakterinin dışında bulunan PorB proteinini saflaştırmayı başararak bunu aşıların daha etkili hale gelmesi için kullandı.

Bilim adamları bir etken madde ile etken madde ve PorB protein karışımının etkisini inceledi.

Deneylerde, PorB’nin  lenf bezlerindeki hücrelerin sayısını artırarak aşının etkisini ve bağışıklıkta önemli role sahip T hücrelerinin üretimini yükselttiğini belirledi.

Araştırmanın başındaki Mikrobiyolog Lee Wetzler, proteinin aşıları daha etkili hale getirmenin yanı sıra kanser, AIDS ve grip gibi hastalıklarla mücadeleye katkıda bulunabileceğini vurguladı.

Wetzler, araştırmanın aşıların etken maddelerinin bağışıklığa cevabı nasıl etkilediğini daha iyi anlamaya yardımcı olduğunu, PorB ve etken madde formülünün birçok enfeksiyon hastalığına karşı korumada önemli yer tutan lenf çevresi ve dokusu içinde hücresel eylemler zinciri başlattığını belirtti.

Araştırmanın sonuçları Scientific Reports dergisinde yayımlandı.

Hakkında Şeyma Tahan

1978 ankara doğumluyum.Bilkent Üniversitesi mütercim tercümanlık mezunuyum. 12 yıl boyunca, özellikle tıp ve sanat haberlerinin çevirisini yaptım. Tıp ve sağlık alanında, fransızca ve ingilizce kaynaklardan çevirilerimle Gerçek Bilim'e katkıda bulunuyorum.