Perşembe , Aralık 8 2016
Anasayfa / Bilim / Jüpiter’in Ayı Europa’nın Buz Tabakasının Altında Hayat Olabilir

Jüpiter’in Ayı Europa’nın Buz Tabakasının Altında Hayat Olabilir

Teksas Üniversitesi Austin Jeofizik Enstitüsü ve Max Planck Güneş Sistemi Enstitüsü’ nden bilim insanlarının yaptığı araştırma sonucunda;  Jüpiter’ in ayı Europa’ nın buzlu yüzey altı okyanusunun diplerinde enerji transferi ve ısı sağlamaya yarayacak devir-daim şablonları bulunabileceği ve bu sayede biyolojik hayata imkan sağlayabileceği belirtildi. Yani Europa’ nın derinliklerinde hayat bulunabilir.

Bilim adamları güneş sistemindeki gezegenlerden Jüpiter’ in uydusu Europa’da güneş sisteminde hayat oluşması için gerekli şartların mümkün olduğnu belirtildi.  Galileo uzay mekiğinde bulunan güçlendirilmiş magnetometre ile yapılan ölçümlerde, dünyadaki okyanuslardaki gibi tuzluluk sinyalleri alındı. Bu da Europa’ nın buz tabakasının altında Dünya’ dakine benzer bir okyanus bulunduğunu gösteriyor.

Okyanustan doğrudan ölçümler yapılmasa da bilim adamları magnetometre ve ayın buzlu yüzeyinde yapılan gözlemler sonucuna güvenen bilim adamları Europa’ da hayatın muhtemel olduğunu belirtiyorlar.

Yüzeydeki buzda bulunan bozulmuş bölgelere kaos arazileri deniyor ve Europa’ nın en belirgin özelliğini gösteriyor. Europa’ nın ekvatorunda yoğunlaşan bu kaos arazilerinin, Europa’nın buz tabakasındaki okyanustan hızlanan ısı dalgası nedeniyle oluşan konveksiyondan  (ısı aktarım) kaynaklanabileceği  belirtiliyor.  İşte bu ısı transferi ve muhtemel deniz buzu oluşumu,  diyapirin oluşumuna imkan verebilir.

Benzer oluşumların Antartika’ da oluştuğu biliniyor. Europa’ da oluşan modellemeler Jüpiter ve Satürn’ de tersine gerçekleşiyor.Çünkü bu gezegenlerin atmosferleri hızla dönmekte.

Europa’da daha fazla araştırma yapılması gerekse de, okyanus ve buzun etkileşimi aktif . Bu ayda hayatın mevcut olma olasılığı bilim dünyasının ilgisini çekeceğe benziyor.

Bölgeler Okyanus Akışını İfade Ediyor