İlginç BilimKimyaMakalelerTıp ve Sağlık

Saçlara Daha Az Zarar Veren, Melanin Saç Boyası Üretildi

Bilim insanları, sentetik melanin ile saçları daha doğal ve sağlıklı bir şekilde boyamanın yolunu buldu. Normalde saç boyası ürünlerinde hidrojen peroksit, amonyak ve küçük boya molekülleri gibi saça zarar veren ürünler bulunabilir. Bunlar saçın üst tabakasına girerek, boyanın içeride toplanabilmesine imkan verir. Bu gibi saç boyaları zamanla saça zarar verebilir, ayrıca hem kullanıcı, hem de kuaförler için alerjik problemlere neden olabilir.

Normalde saçlarımıza doğal rengini veren melanin pigmentidir. Yaşlandıkça melanin azalarak, saçların beyazlamasına neden olur. Daha öncesinde de,araştırmacılar sentetik melanin kullanarak saçları boyamayı denese de, saçı verimli olarak boyayamadı. Ayrıca saçı melaninle boyamak için çok ağır metaller ve oksitleyiciler(yükseltgenler) kullanmak zorunda kaldıklarından, çalışmalar başarısız oldu.

Illinois Northwestern Üniversitesi’nden Prof. Nathan Gianneschi ve doktorası sonrası araştırmacı Claudia Battistella liderliğindeki bir ekip, ağır metaller ve oksidanlar yerine , biraz ısı ve küçük miktarlarda amonyum hidroksit kullanan yeni bir metot geliştirdiler. Araştırmacılar bu sayede, koyu renk tonlarında doğal görünümlü boya ürettiler. Ayrıca biraz hidrojen peroksit eklenmesiyle kızıl ve sarı tonlarına erişilebiliyor.

Yeni saç boyama tekniğinin, normal boyalara göre saça çok daha az zarar verdiği belirtiliyor. Melanin saçın dışında doğal olarak nüfus ettiğinden, saça nüfus eden maddeler gibi zarar vermiyor. Boyanan saçlar üzerinde yapılan testlerde, saçların en azından 18 yıkamaya kadar dayanacağı belirtiliyor.

Araştırma ACS Central Science dergisinde yayınlandı .

Kaynak: American Chemical Society