Salı , Ağustos 20 2019
Anasayfa / Alternatif Enerji / Posta Pulu Büyüklüğünde Nano Gözenekli Pil Yapıldı

Posta Pulu Büyüklüğünde Nano Gözenekli Pil Yapıldı

posta pulu

Maryland Üniversitesi’nden bilim insanları bir pilin tüm bileşenlerini içerebilen nano ölçekte bir pil tasarladılar. Bu sayede enerji depolama boyutlarında inanılmaz bir küçülme yaşanabilir. Yapılan yeni nanopor (nanogözenek)  olarak pilde seramik yaprak üzerinde ki ufak bir delikte elektrolit tutularak nanotüp elektrotlar arasında elektrik yükü taşıyabilecek bir sistem oluşturdular. Test için üretilse de bu ufak pil gayet iyi bir performans sergiliyor. Araştırmanın ilk yazarı mühendislik ve malzeme bilimlerinde yüksek lisans öğrencisi Chanyuan Liu, pilin sadece 12 dakikada şarj olabildiğini ve binlerce kez şarj kapasitesine sahip olduğu belirtiliyor.

Maryland Üniversitesi’nden kimyagerler ve malzeme bilimcilerin işbirliği yaptığı projede Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Profesörü Gary Rubloff, Kimya ve Biyokimya Bölümü’nden Profesör Sang Bok Lee ve diğer 7 doktora öğrencisi yer alıyor.

Milyonlarca nanopor posta pulu kadar bir yere sığdırılabiliyor. İşte bu nedenden dolayı araştırmacılar , bu pil ünitesinin her nanopor bir diğerine benzediğinden ufak ince pillerden paketlerle ince piller oluşturulabiliyor. Nanopor pildeki eşsiz tasarım nedeniyle oldukça verimli bir pil üretilebilir. Deliklerin içindeki boşluk o kadar küçük ki, hepsi birbirine eklense bile bir tanesinde büyük olmuyor.

Araştırmacılar artık önceki versiyona göre 10 kat daha güçlü bir konsept üzerinde çalışıyorlar. Sonraki adım ise büyük çaplı üretim için yeni stratejiler geliştirmek.

Kaynak : ScienceDaily