Perşembe , Eylül 20 2018
Anasayfa / İlginç Bilim / NASA’nın Hedgehog Robotu Kuyruklu Yıldızlarda Gezebilecek

NASA’nın Hedgehog Robotu Kuyruklu Yıldızlarda Gezebilecek

hedgehogkirpi

Bu yıl ilk kez bir kuyruklu yıldıza inilse de , her şeyin planlandığı gibi gitmediği açık. Philae sondası kuyruklu yıldıza inse de , yüzeyde bir türlü sabitlenemedi. Normalde 100 kg ağırlığında olan Philae sondasının ağırlığı yerçekimi etkisiyle 1 grama düşüyordu. Bilim insanları yeni projelerde sadece kuyruklu yıldızlara inmek değil, etrafında da dolaşılmak isteniyor. Kuyruklu yıldızlarda manevra yapmak her ne kadar zor olsa da NASA bunu değiştirmek istiyor. Genelde kuyruklu yıldızlar 9 km’den daha çapa sahip oluyor. Curiosity gibi gezginlerin ise tekerleri bu engebeli arazilerde kolaylıkla takılabilir ya da aracın ters dönmesine neden olabilir. Aracın çekim etkisiyle ağırlığı yüzlerce kilodan gramlara düştüğünden dengesinin bozulması an meselesi.

İşte bu nedenle NASA farklı robot tasarımlarını deniyor. NASA Jet İtki Laboratuvarları, Stanford Üniversitesi ve MIT birlikte çalışarak Hedgehog(kirpi) robotunu geliştirdi.

Sanki dikenli bir küpe benzeyen bu robotun ne altı, ne üstü var. Üçlü volana(düzenteker) sahip robot istediği yöne zıplayarak hızla ilerleyebiliyor ya da frenleyebiliyor. “Volanları frenleyerek, kirpinin zıplama açıları ayarlanabiliyor,” diyor Stanford’dan Marco Pavone. Araştırmacılar günün birinde kuyruklu yıldızda gezebilecek robotun kameralar ve spektrometreler taşıyarak, keşif yapabileceği düşünülüyor. Ayrıca bu robotların küçük ve maliyetleri düşük olduğundan, NASA kuyruklu yıldızlara bu robotlardan birkaç tane yollayabilir.

180 derecelik parabolik uçuşlar sayesinde Hedgehog’un düşük yerçekimli kayalık,buzlu ve yumuşak zeminlerde ilerleyebileceği gösterildi.

Hedgehog’un gelecek görevlerinde şimdilik spesifik bir plan olmasa da, NASA’dan robot fon almaya devam ediyor.

Kaynak : PopSci