Pazar , Ağustos 18 2019
Anasayfa / Bilim / NASA Orion Delta IV Roketiyle Başarıyla Fırlatıldı

NASA Orion Delta IV Roketiyle Başarıyla Fırlatıldı

Fırlatış 4.12.2014 Saat 14: 05’de olacaktı. ırlatış hava koşulları ve yakıt problemi nedeniyle iptal edildi.Ağır Delta IV Ağır roketi insansız Orion uzay aracını Dünya’nın 5793 km üzerine çıkararak, sonrasında Pasifik’e bırakacak. Orion astronotları derin uzaya taşımak için tasarlanmış ve sonrasın Mars’a götürecek yeni uzay aracının ismi.  Fırlatma 5 Aralık 2014 14:05’de başarıyla gerçekleşti. Ayrılmalar başarıyla gerçekleşiyor.

mars yolculuğu

Uzak olmayan bir gelecekte Mars’ta ilk insan adım atacak.  NASA Mars Yolculuğu (Journey to Mars) ABD Florida Kennedy Uzay Merkezi’nden Kırmızı Gezegen’e gidecek ilk insanların Orion uzay mekiğiyle taşınmasıyla başlayacak. Mars’a ilk insanlı yolculuk gerçekten bir adanmışlık ve kabiliyet meselesi. Bu yolculuk risklerine değecektir. Mürettebatsız ilk uçuş testi 4 Aralık Perşembe günü yapılacak.

Orion , 1960 ve 1970 Apollo görevlerinden  beri astronotları derin uzay yolculuklarına çıkarmak için tasarlanmış ilk uzay gemisi özelliğini taşıyor. Bu mekik insanoğlunun bugüne kadar seyahat ettiği aydan daha uzağa giderek, uzay yolculuklarının sınırlarını zorlayacak.

Broadcast live streaming video on Ustream

Orion sayesinde Dünya ve Mars arasındaki uzayın astronotlar tarafından keşfi başlayacak. Bu sayede Mars görevleri için, gelecek insan nesline paha biçilmez deneyim sağlanacak. Ayın etrafında cis-lunar uzay adı verilen keşif alanında, gelişmiş uzay giysileri, çekim kullanarak navigasyon ve astronotları radyasyon ve ekstrem sıcaklıklarından koruma denemeleri yapılacak.

Orion’un ilk görevleri 2020’de başlayacak ve astronotlar asteroit keşfi yaparak, ay etrafında robotik uzay mekikleri kullanarak ay etrafında stabil bir yörüngeye yerleştirecekler. Asteroit Yön Değiştirme Görevi’nde (Asteroid Redirect Mission ) Solar Elektrik İtiş sistemi gibi yeni teknolojiler test edilecek ve bu sayede Mars’a gelişmiş insan görevleri için ağır kargolar yollanabilecek. Orion’daki Astronotlar Dünya’ya pek çok numune toplama tekniği ve aleti kullanarak asteroit numuneleri getirecekler. Bu numuneler Mars ve aylarına yapılacak gelecek görevleri için işe yarayacak.

Orion uçuş testi

orion mekik

İlk mürettebatlı Orion görevi 2021’de yapılacak.

Orion uçuş testi , Dünya’dan ayrılırken ve geri dönerken olabilecek en riskli elementler için tasarlandı. Bu deneyde kalkışta ağırlık atma dahil, fırlatma rampasından yükselme ve ayrılmada Orion mürettebat modülünün çalışması gibi pek çok sistem test edilecek.

Orion’un ısı kalkanının  2200 C dereceye varan sıcaklıklara dayanması gerekiyor. Çünkü Ay’dan dönüşte hızının % 80’ine ulaştığında ısı kalkanının bu sıcaklıklara dayanması gerekiyor. Yapılacak fırlatmada bu Orion’un Ayrıca Orion’un bilgisayarının Van Allen Kuşağı’ndaki radyasyona da dayanması gerekiyor. Uzay mekiğinin yükseklik kontrolü ve yönlendirme sistemleri çalışacak, 11 paraşütü açılarak Pasifik Okyanusu’na 30 km/saat hıza yavaşlayarak inecek.

Ekipler ayrıca Orion’un okyanustan getirilmesinde uygulanacak prosedürleri gözden geçirecekler. İşte bu testler yeni nesil uzay mekiğinin 2020 görevlerinin gerçekleştirmesini yardım ederek, 2030’da astronotların Mars’a ulaşmasını sağlayacak.

ISS-Uluslar arası Uzay İstasyonu’ndaki astronotlar; insan vücudunun uzun görevlere dayanımını ölçerek, bizim Mars görevlerinde nasıl korunacağımızı öğreniyor ve böylece Orion’un geliştirilmesine katkıda bulunuyor.

Aynı zamanda araştırmacılar Mars’ta ilerleyebilecek yeni araçlar ve robotlar geliştirmeye devam ediyor. İnsanoğlu için bir sonraki Büyük Adım Mars Yolculuğu olacak. NASA’nın Orion mekiği ve ilk deneme uçuşu bunu mümkün kılacak.

Kaynak :  NASA.GOV