Anasayfa / Bilim-Kurgu Sinema / NASA Martian”Marslı” Filminde Ridley Scott’a Neden Yardım Etti

NASA Martian”Marslı” Filminde Ridley Scott’a Neden Yardım Etti

MARSLI

NASA Marslı “Martian” bilim – kurgu filminde neden Ridley Scott’a yardım etti ? 2 Ekim 2015’de gösterime giren başrolünde Matt Damon ‘ın (Mark Watney) oynadığı film Andy Weir’ın popüler romanı Martian bir uyarlaması sayılabilir. Filmde Mars’a giden bir astronot ekibinin şiddetli bir Mars fırtınası çıkması üzerine, Mars’ı terk ederken Mark’ı kaybetmeleri anlatılıyor. Tabi ki Mark ölmüyor ve Mars’da sollarca(mars günü sol) hayat mücadelesi vermek zorunda kalıyor. Tabi asıl ilginç olan film çekilirken, NASA’nın sonunda Mars’ta su olduğunu onaylaması. İşte bu nedenle NASA’nın gelecekteki gerçek Mars görevlerini de bir açıdan temsil ediyor olabilir.

Kitabın yazarı Weir romanı için Johnson Uzay Merkezi ve Jet İtiş Laboratuvarını (JPL) ancak internetten araştırabilmiş olsa da, Ridley Scott itibarı sayesinde doğrudan NASA’yı film üzerinde çalışmak için çağırdı. Çünkü Ridley filmi NASA’nın düzenleyebileceği gerçek bir görev gibi göstermek istedi.  Sonrasında NASA Gezegen Bilimleri Direktörü Jim Green(tabiî ki futbol direktörü kadar maaşı yok!) , Scott ve ekibinin roketler,ortam (habitat) ve gezginler hakkındaki sorularını yanıtladı. Böylece bazı habitatlar ve prototiplerin gerçekleri üzerinde çalışılmış oldu. Curiosity gezgininin bir prototipi de bunlara dahil.

NASA’nın neden Marslı filmini sevdiğini ve bu film için heveslendiğini anlamak istiyorsanız, bu filmi öyle ya da böyle kavramanız lazım ve drama hariç gelecekteki görevleri nasıl temsil ettiğini izlemeniz lazım.

mars ekibi

“2020 Mars gezgininde karbon dioksit toplayarak onu oksijene çevirerek depolayacak bir sistem de var. Bunu hem nefes almak, hem de roket yakıtı olarak kullanabiliriz ,”diyor Green. Tabi yakın zamanda bulunan peroksitli suda yaşamak için daha iyi bir ihtimal. Böylece su buharlaştırılarak saf su elde edilebilir, peroksit ısıtılarak oksijen elde edilebilir. Bu sayede Mars’da yaşam ihtimalleri çok daha yükseliyor.  Yine de Mars yolculuğunun Güneş radyasyonu ve Mars’ın atmosferi açısından baya tehlikeli bir yolculuk olduğunu belirtmek gerek.

Tabi film bir bakıma güzel bir NASA reklamı oluyor, bu nedenle NASA fanatiklerinin bayılacağına eminim. Astronotlar ve çalışan bilim adamlarının ne kadar zeki olduğuna bir kez daha şahit oluyorsunuz. Başrolde Matt Damon’ın oynaması ise yine ilginç. Adam resmen bilim kurgu filmlerine takmış durumda. Daha önce Elysium, Interstellar filmlerinde kendisini gördük. Ayrıca Interstellar’da kötü bilim adamı rolündeydi.  İşin ilginç tarafı bu kadar kaslı ve saf bakan bir adamı neden bu kadar iddialı rollerde oynatıyorlar anlamış değilim. Yine de oyunculuk fena değildi ama bazı küfürlü sahnelerin sansürlenmesi saçmalıktan ibaretti.

Marslı filmi atmosferi gereği oldukça gerçekçi olsa da, bazı eksiklikler elbette bulunacaktır ama bunun sadece bir film olduğunu hatırlatmakta fayda var. Marslı şimdiden 26000 kişinin oyuyla IMDB’de 8,5 puan almış, bakalım hoşunuza gidecek mi ?

martian