Çarşamba , Ekim 23 2019
Anasayfa / Bilim / Genlerimiz Bağırsak Bakterilerini Kontrol Ederek Kilomuzu Kontrol Edebilir

Genlerimiz Bağırsak Bakterilerini Kontrol Ederek Kilomuzu Kontrol Edebilir

141106132204-large

Yeni yapılan bilimsel bir araştırmaya göre insanların genetik yapısı vücuttaki bakterileri etkileyerek onların şişman veya zayıf olmalarına neden olabiliyorlar. İngiltere Kraliyet  Departmanı(King College) İkiz Araştırmaları kurumu ikiz gruplarını araştırarak az bilinen bir bakteri grubunun , özellikle zayıf bireylerde kalıtsal olabileceğini tanımladı. Bu mikrop farelere verildiğinde kilo almaya karşı koruma sağladı.

Cell (Hücre) dergisinde yayınlanan araştırma sayesinde kişiselleştirilmiş probiyotik tedavilere geliştirilerek, kişinin genetik yapısından kaynaklanan obezite kaynaklı hastalıklar önlenebilir.

Önceki bir araştırma ise metabolizma ve obezite hastalıklarının, hem genetik varyasyonlarla hem de sindirim sistemi bakterilerinin bileşimiyle ilişkili olduğunu ortaya koydu. Paylaşılan bu etkilere karşın, insan genetik varyasyonu ve bağırsak bakterilerinin çeşitliliği ihmal edilebilir varsayılmıştı.

Ulusal Sağlık Enstitüleri (NIH) tarafından fon sağlanan araştırmada 416 ikiz çiftinden alınan 1000 dışkı örneğinden alınan mikropların genetik haritasını çıkarıldı. % 100 aynı genleri paylaşan tek yumurta ikizlerinde benzer spesifik mikropların bolluğu, çift yumurta ikizlerinden(genlerin yarısını paylaşan) daha fazla görüldü. Bu bulgular genlerin bağırsak bakterilerinin bileşimini etkilediğini gösteriyor. Konağın genetiklerinden en yoğun biçimde etkilenen bu spesifik  bakteri türü, geçenlerde ‘Christensenellaceae’ olarak adlandırıldı. Bu bakteri familyasının üyeleri obezlerden ziyade zayıf insanlarda oldukça bol bulunuyor.

Ayrıca bu bakterilerle tedavi edilen mikroplar , diğer farelere göre daha az kilo alıyor. Bu da obezite tedavisinde bu bakterinin sayısının arttırılarak uygulanabileceğini gösteriyor.

King College İkiz Araştırmaları Departmanı ve Genetik Epidemioloji Bölüm Başkanı Tim Spector şöyle diyor : ‘ Bağırsaklarda yaşayan spesifik mikrop gruplarına ilişkin elde ettiğimiz bulgular obeziteye karşı koruyucu olurken, bunların bolluğunun genler tarafından etkilendiği görülüyor.İnsan mikrobiyomu obeziteyle mücadele etmek için heyecan verici yeni tedaviler ve diyetleri hedef gösterebilir. İşte ikizler bunun bağlantılarını gözler önüne sermede inanılmaz derecede değerliler. Bu nedenle İngiltere’de geniş çaplı bir mikrobiyom araştırması yapmak istiyoruz. Kitle katılımlı bu testle herkesin kişisel bağırsak bakterileri genetik olarak test edilebilecek. www.britishgut.org’u kullanarak küçük bir bağış ve basit bir posta kitiyle bu mümkün olabilecek. Dileğimiz binlerce insanın katılımıyla sindirim sistemimiz ve sağlığımız üzerine büyük keşifler yapmaya devam etmemiz’.

Yapılan bu araştırmanın bağırsak bakterilerinin ilk kez kalıtsal olabileceğini gösterdiği belirtiliyor.

1. Julia K. Goodrich, Jillian L. Waters, Angela C. Poole, Jessica L. Sutter, Omry Koren, Ran Blekhman, Michelle Beaumont, William Van Treuren, Rob Knight, Jordana T. Bell, Timothy D. Spector, Andrew G. Clark, Ruth E. Ley.Human Genetics Shape the Gut MicrobiomeCell, 2014; 159 (4): 789 DOI:1016/j.cell.2014.09.053