Perşembe , Mart 21 2019
Anasayfa / Astronomi / Uzay Madenciliği Şirketi 2020’ye kadar Asteroitlerde Aramalara Başlıyor

Uzay Madenciliği Şirketi 2020’ye kadar Asteroitlerde Aramalara Başlıyor

Belki ütopik gelecek ama son yıllarda en çok konuşulan işlerden biri de , yüksek risk ve getirisi olan  asteroit madenciliği gözüküyor. Asteroitlerde milyar dolarlar, hatta trilyonlarca dolar değerinde madenler olduğu düşünülüyor. Peki bu değerli metaller ve mineralleri elde etmek için nasıl bir teknoloji gerekiyor. Madenleri Dünya’ya ulaştırmak  ne kadar zor olacak? Maliyeti ne kadar olacak?

Planetary Resources gibi birkaç şirket bu soruya cevap bulmak için çalışmalara başlasa da başlangıç olarak cevaplar tümüyle pozitif değil. Bu girişim öncelikle  Dünya’yı gözlemlemeye karar verdi. Fakat diğer bir asteroit madenciliği şirketi Deep Space Industries, ilerlemeye karar verdi. Şirket geçtiğimiz günlerde dünyanın ilk gezegenler arası madencilik görevi Prospector-1’i duyurdu.

Deep Space Industries 2017’de Dünya düşük yörünge görevi için fırlatma planlıyor . Bu sayede düşük maliyetli uzay keşif aracı geliştirmeyi planlıyor. Şirket 2020 gelmeden,Prospector-1 ‘, Dünya’ya yakın geçen bir asteroitle buluşturarak zengin maden kaynaklarını araştırmak istiyor.

“Artık doğru teknoloji , doğru ekip ve bu tarihi görev için doğru plana sahip olduğumuzu güvenle söyleyebilirim. Prospector-X görevinin başlatırken, Prospector 1 asteroit kaynaklarını eldesinde bir sonraki adım olacak,” diyor Deep Space Industries’nden yönetim kurulu başkanı  Rick Tumlinson.

Şirket küçük 50 kg’lık süper ısınmış su buharı kullanan, yani su iticili küçük bir uzay aracı geliştirdi. Bu tarzda bir sistem sayesinde , madencilik şirketleri ilk olarak asteroitlerden su elde edecek. Şirket elde edilen suyun NASA veya diğer uzay ajanslarına satmayı planlıyor. Elde edilen bu su sıvı hidrojen ve oksijene ayrıştırılarak roket yakıtı olarak kullanılabilir. Su tabanlı itiş sistemleri kullana uzay aracı çalışırken, yeniden yakıt doldurabiliyor. Bu sayede insanoğlunun uzaya açılması kolaylaşabilir.

Deep Space Industries’in halen Prospector görevlerinden kar elde edilip, edilemeyeceği  halen açıklığa kavuşturulmuş değil. Yine de uzay madenciliğinin kolonileşme ve uzay yolculuklarından daha ucuza geleceği düşünülüyor.

Kaynak : http://arstechnica.com/science/2016/08/mining-firm-plans-launch-to-a-deep-space-asteroid-by-the-decades-end/