Sorting by

×
İlginç BilimMühendislikTeknoloji HaberVideobilim

Akustik Çekim Işını Aynı Ölüm Yıldızı Gibi Cisimleri Çekiyor

Düşünün ki, yolda yürüyorsunuz ve bir uzay gemisine çekilmeye başladınız. Ya da Star Wars’daki Ölüm Yıldızı’na çekiliyorsunuz. Bunlar her ne kadar hayal gibi görünse de, “tractor beam” yani “çekim ışını “ adı verilen teknoloji uzayda cisimleri bu şekilde çekip yönlendirebilecek bir teknoloji. İşte bu ultrason sistemi ile havada minik objeler asılı kalabiliyor ya da görülmeyen bir kontrolle manevra yaptırılabiliyor.

Milimetre büyüklüğünde plastik bilyeler, ultrason yayma platformunda havaya kaldırabiliyor, döndürülebiliyor veya bu çekim ışını etrafında döndürülebiliyor. 27 Ekim’de Nature Communications’da yayınlanan teknik ile bilim insanları dokunmadan cisimleri manipule etmeyi,insan hücrelerini kontrol etmeyi amaçlıyor.

İspanya ve İngiltere’den bilim insanları 40 khz’lik ses dalgaları yayabilecek düzinelerce hoparlör kullanan bir platform geliştirdiler ki, insan kulağı bu sesi duyamıyor. Üç boyutlu akustik alan ses dalgalarını girişime sokarak, tanecikleri tuzağa sokarak, manipule etmeyi başardı. Önceki deneylerde ise çoklu hoparlörle sarılan hedef nesnenin 3-D kontrolü sağlanmış ve yeni kurulumda yine bunlardan biri kullanılmıştı.

Videoda akustik çekim ışınını izleyebilirsiniz.

Kaynak : https://www.sciencenews.org/blog/science-ticker/acoustic-tractor-beam-reels-objects-death-star