Alternatif Enerjiİklim DeğişimiMakalelerNanoteknolojiTeknoloji HaberVideobilim

Artık Saçlardan Yapılan Karbon Nanodotlar Perovskit Güneş Pillerinin Verimini Arttırdı

Perovskit güneş pilleri, gün geçtikçe daha da gelişiyor ve verimli hale geliyor.  Avustralya’dan bilim insanları perovskit güneş pillerini stabil hale getirmenin insan saçından geçtiğini keşfettiler. Daha öncesinde, Queensland Teknoloji Üniversitesi’nden bilim insanları, berber salonlarından artan saçları kullanarak OLED ekran yapmayı başarmıştı.

Bu teknolojide saç kullanılmasının en büyük nedeni, karbon ve azot bakımından zengin olması nedeniyle ışık yayan parçacıkların mühendisliğine uygun olmasıdır. Bilim insanları, saçları 240 °C’de yakarak, karbon ve azottan oluşan bir moleküler yapıya yıkıyor.

Saçtan elde edilene karbon nanodotlar perovskit üzerine çalışan bilim insanlarının ilgisini çekti. Nanodotları, perovskit yüzeye ekleyen bilim insanları, yüzeyde dalga benzeri bir tabakanın oluştuğunu ve koruyucu bir tampon işlevi yarattığını gördü.

“Bu gerçekten zırh benzeri koruyucu bir tabaka oluşturuyor. Perovskit materyale hasar verebilecek nem veya çevresel etkenlerden koruyor,” diyor Prof. Hongxia Wang.

Ayrıca araştırmacılar perovksit güneş pillerine, karbon nanodotlar ekleyerek stabilite ve güç dönüşüm veriminin arttığını da belirtiyor. Tabi saçlardan yapılan karbon nanodotlar düşük maliyetleri nedeniyle, geleceğin güneş pilleri için sürdürülebilir bir kaynak olabilir.

“Perovskit güneş pillerinin kullanım alanlarında cihaz stabilitesini çözmek, 20 yıl veya daha fazla çalışma süresi sağlayabilir ve uygun üretim metodunun geliştirilmesiyle daha büyük boyutlu üretime uygun olabilir, “diyor Wang.

Saçtan üretilen kuantum nanodotlar sayesinde, pervoskit güneş pillerinin önü açılarak, büyük çaplı üretime geçilebilir.

Araştırma Journal of Materials Chemistry A dergisinde yayınlandı. Videoda yeni perovskit pillerin tanıtımını görebilirsiniz.

Kaynak
NewAtlas

Bir bilim sever ve kimyager olarak, internetteki eksikliği görerek Gerçek Bilim’i 2012'de kurdum. Bu sitede gördüğünüz pek çok bilim ve teknoloji haberini oldukça ciddi kaynaklardan toplayarak sizin için araştırıyor, çeviriyor ve derliyorum. Gerçek Bilim'deki diğer yazarlar ve ben, her gün baş döndürücü şekilde gelişen bilim ve teknoloji haberlerini size aktarmaktan kıvanç duyarız.

1. Geri bildirim: Saç Tellerinin Yakılmasıyla Oluşan Karbon ve Azot Güneş Pillerinde Verimi Arttırdı