Çarşamba , Eylül 19 2018
Anasayfa / İlginç Bilim / Zifiri Karanlıkta Bile Görmeyi Sağlayan Göz Damlası Geliştirildi

Zifiri Karanlıkta Bile Görmeyi Sağlayan Göz Damlası Geliştirildi

karanlıkta görmek

Karanlıkta, gündüz gördüğünüz gibi görmek ister misiniz ? Amerikalı bilim insanları karanlıkta görmeyi sağlayan özel bir  göz damlası geliştirdi. Yeni buluşun gece kurtarma çalışmalarına önemli katkıları olabileceği belirtiliyor. Derin deniz balıklarının gözlerinden elde edilen Chlorin e6 adlı madde zifiri karanlıkta bile  görmeyi sağlıyor.

Amerikalı bilim insanlarının araştırması, denizin derinliklerinde, ışığın olmadığı bölgelerde yaşayan balıkların gözlerinden elde edilen, gece körlüğünün ve bazı kanser türlerinin tedavisinde kullanılan “Chlorin e6 (Ce6)” adlı bir kimyasalı içeren damlanın gözlere damlatıldığında, zifiri karanlıkta da görmeyi sağlayabildiğini ortaya koydu.Bilim insanları damlaya bu maddenin yanında insülin ve dimetil sülfoksid bileşiğini ekledi.

Araştırmaya imza atanlardan biyokimya uzmanı Gabriel Licina’nın retinasına damlatılan sıvı sayesinde bilim adamının 50 metreye kadar bir alanda insan ve nesneleri ayırt edebildiği belirlendi. Birkaç saat sonra Licina’nın gözlerinin normale döndüğü ve aydınlıkta da sorun çekmediği belirtildi. Deneylerin devam edeceğini ifade eden biliminsanları, çalışmanın gece kurtarma çalışmalarına yardımcı olabileceğini vurguladı. Çalışmaya ilişkin makale, bilim adamlarının  “Science for the Masses (Halk için Bilim)  adlı sitesinde yer aldı.

Kaynak : Medikal Akademi