Sorting by

×
Doğa ve Çevreİlginç BilimTıp ve Sağlık

Yeni Araştırmaya Göre Acı Biber Tüketenler Daha Sağlıklı

Vermont Üniversitesi Larner College of Medicine ‘den bilim insanlarının yaptığı araştırmaya göre, acı kırmızı biber tüketmek; başlıca kalp krizi ve inmeye bağlı ölüm oranını % 13 düşürüyor.

Araştırma PLoS ONE dergisinde yayınlandı. Asırlardır acı biber ve baharatların hastalıkların tedavisinde yararı olduğu düşünülür. En son 2015’de Çin’de yapılan araştırmada acı biber tüketimi ve ölüm oranlarıyla ilişkisi incelenmişti. Yeni çalışma , bu çalışmayı doğrular nitelikte sonuçlar içeriyor.

National Health and Nutritional Examination Survey (NHANES) III araştırması kullanılarak 16,000 Amerikalı üzerinde 23 yıl boyunca veriler toplandı. Araştırmada 2017 ‘de tıp öğrencisi olan Mustafa Chopan ve Prof. Dr. Benjamin Littenberg insanların acı kırmızı biber tüketimleri inceledi. Araştırmacılar en çok acı kırmızı biber tüketenlerin Meksikalı-Amerikalı beyaz genç erkekler olduğunu ortaya koydu. Ayrıca bu gençler genelde evli, sigara ve alkol tüketiyorlar. Buna rağmen daha fazla sebze ve et yiyor düşük HDL kolesterole sahipler. Eğitim seviyeleri düşük ve kazançları az . Araştırmacılar medyanı 18,9 yıl boyunca izledi ve ölüm oranlarını ve spesifik ölüm oranlarını incelediler.

“Henüz biberin mortaliteyi nasıl düşürdüğüne dair mekanizma kesin olmasa da, transient reseptör potansiyel kanalları için, birincil olan biberdeki kapsaisin gibi acı ajanların bu etkileşimlerden sorumlu olabileceğini düşünüyoruz,”diyorlar.

Kırmızı acı biberlerin sağlığa faydalı olmasının bazı muhtemel açıklamaları olabilir. Bu faktörler arasında kapsaisinin, hücresel ve moleküler mekanizmalarda rol oynayarak, obeziteyi önleyici koroner kan akışını düzenleyici ve hatta antimikrobiyal özellikler göstermesi(bağırsak mikrobiyotasını değiştirme )önem kazanabilir.

“Çalışmamız önceki çalışmalara eklenerek  acı biber veya baharatlı yiyeceklerin beslenme diyeti olarak sunulması gibi  klinik denemeler haline getirilebilir, “ Chopan.

Kaynak : https://medicalxpress.com/news/2017-01-association-hot-peppers-decreased-mortality.html