Anasayfa / Astronomi / Yapay Zeka Kepler Verisiyle 8 Gezegenli Güneş Sistemi Buldu

Yapay Zeka Kepler Verisiyle 8 Gezegenli Güneş Sistemi Buldu

NASA’nın Kepler Teleskopu, Güneş benzeri bir yıldızın etrafında dönen 8 gezegenli güneş sistemine benzer bir sistem keşfetti. Kepler 90 yıldızı etrafında bulunan Kepler-90i sıcak, taşlı gezegen yıldızının etrafında 14,4 günde dönüyor. Bu gezegen Google makine öğrenmesi yani yapay zekası sayesinde bulundu. Yapay zeka Kepler’den gelen bilgileri öğrenerek dış gezegenleri bulabiliyor.

” Kepler verilerinde gizlenmiş heyecan verici keşifler olduğunu umuyorduk ve bunları ortaya çıkarmak için doğru cihaz veya teknoloji için bekliyorduk. İşte bu keşif sayesinde Kepler’in verisi yenilikçi araştırmacılar sayesinde hazine avına dönüşüyor,” diyor NASA Astrofizik direktörü Paul Hertz.

Keşif Christopher Shallue ve Andrew Vanderburg ‘un Kepler’in ışık okumalarını anlaması ve dış gezegenleri bulması için bilgisayarı eğitmesi sayesinde gerçekleşti.Bu sayede bir yıldızın önünden bir gezegen geçerken ışıktaki en hafif bir değişim yakalanabildi.  aynı insan beynindeki sinir hücreleri ağı gibi tasarlanan sistem, Kepler verisini inceledi ve daha önce gözden kaçmış Kepler -90 yıldızı etrafında 8gezegen buldu. Draco(ejderha) takım yıldızı içinde yer alan yıldız ve 8 gezegeni daha önce tespit edilememişti.

Aynı nöral ağlar gibi çalışan sistem sayesinde uzak dünyalardaki en düşük yakalanabileceği gösterilmiş oldu.Kepler 90-i yüksek yüzey sıcaklığı nedeniyle Merkür’e benziyor. Fakat keşfedilen Kepler 90h Dünya’nın Güneş’e olan mesafesine çok yakın bir uzaklıkta bulunuyor.