Cumartesi , Eylül 21 2019
Anasayfa / Astronomi / Kara Delikler Galaksiler Arası Geçiş Portalları Olabilir mi?
Kara deliğe doğru yolculuk

Kara Delikler Galaksiler Arası Geçiş Portalları Olabilir mi?

Kara delikler her ne kadar bilimin ilgi odaklarından biri olsa da, bilim kurgunun en önemli kaynaklarından biri. Ayrıca bilim insanları M81 galaksisindeki bir karadeliği bu yıl ilk kez görüntülemeyi başardı. Yine de olay ufkuna gidebilen bir uzay gemisi olmadığından , buradan sonrası halen bilim kurgu olarak düşünülebilir.

Bilim insanları bir karadeliğin çekimine girildiğinde , güçlü kütle çekiminden dolayı bu yoldaki her şeyin öleceğinde hem fikir görünüyor. Fakat bilim kurgu filmleri çok da iyimser olduğundan, kara deliklerin uzay zamanda portallar açarak diğer boyutlara geçiş kapıları olduğu senaryoları ele alıyor. Fakat bazı bilim insanları bu tuhaf bilim kurgu fikrinin belki de olabileceğini düşünüyor. Kara delikler belki hiper uzay yolculuğu için uygun olabilir, tabi burada kara deliği türü bir o kadar önem kazanıyor.

Her kara deliğin merkezinde sonsuz yoğunluğa sahip bir nokta vardır bu noktaya tekillik de denir. Bu kara deliklere çok güçlü bir çekim sağlar. Onlarca yıl bilim insanları bu tekilliklerin aynı olduğunu düşünüyordu; yani olay ufkunu geçen her ne olursa olsun aynı şekilde yok edilir: sonsuz uzunlukta bir spagetti gibi çekilir.

Fakat bu fikir , 1990ların başlarında Kanada ve ABD araştırma ekiplerinin çalışmalarıylakeşfedilen ikincil tekillikle değişti. Kütle enflasyon(şişme) tekilliği adı verilen bu tekillikte:” Halen yeterli güçte kütleçekime sahip olsa da, gerdirme sadece belli bir miktarda ve işlem esnasında ölmeden , kara delik yolculuğundan sağ çıkabilirsiniz. Bunun için özellikle büyük, dönen bir kara delikte bu tekillikler var olabilir.

Tabi astronomlar kara delikler doğru yolculuk ederek, bu teoriyi test edemez. Aslında bu testi yapmak için en iyi yer galaksimizin merkezindeki 27,000 ışık yılı uzaktaki süpermasif karadeliktir. Tabi bu kara delik bize hiç ama hiç yakın değil. (şükür)

Kara Deliğe Çekilme Simülasyonu Yapıldı

Bu nedenle UMass Dartmouth ve Georgia Gwinnett’ten  bilim insanları istenilen tipte bir dönen, izole bir kara deliğe gidildiğinde ne olacağını bilgisayarda simüle etti.

Lior Burko: “Böyle bir durumda hafifçe sıcaklığın arttığını hissedersiniz, bu çok büyük bir artış değildir. Fakat böylesi güçlü kuvvetlere karşı tepki vermek için yeterli zamanınız olmadığından, çok hızlı bir şekilde sizi içeri çeker. “

Ayrıca bu şekilde zayıf bir tekilliğe gitmeniz parmağınızı 1000 C ‘de yanan muma yaklaştırmak gibidir. Eğer parmağınızı uzunca tutarsanız parmağını yanar ama hızlı bir şekilde üzerinde geçirirseniz az bir şey hissedersiniz. Benzer şekilde zayıf tekilliğe, doğru hız ve momentumla giderseniz çok bir şey hissetmeyebilirsiniz.

Peki kara delikten geçersek diğer tarafta ne var? Burko’ya göre galaksinin uzak bir ucuna gidebilir, yıldızlardan veya gezegenlerden uzakta bir yere çıkabilir. Ya da farklı bir galaksiye çıkmakta olası olabilir.

Bilim insanları kara deliklere başarıyla yolculuk etmek için daha çok araştırma yapılması gerektiğini belirtiyor. İşte bir gün bu yolculuğa hazır olduğumuzda belki de en güvenli kara delik, Samanyolunun merkezindeki dev Sagittarius A* kara deliği ile galaksimizin dışına çıkmak olabilir.