Sorting by

×
BiyolojiDeneyselGenetikİlginç BilimMakalelerTıp ve Sağlık

Yale Araştırmasına Göre, Ketojenik Diyet; Grip Virüsüyle Savaşta Etkili

15 Kasım’da Science Immunology dergisinde yayınlanan ve Yale Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada ketojenik dietle beslenen farelerin grip virüsüyle daha iyi savaştığı gösterildi.

Ketojenik diyette yüksek yağ ve düşük karbonhidrat içeren besinler tüketiliyor. Et,balık,tavuk ve nişasta içermeyen besinlerin alınması, akciğerlerdeki T hücrelerinin alt kümelerini aktive ediyor. T hücrelerinin alt kümelerini aktive etmesiyle,hava yollarındaki mukus üretimini iyileştirerek etkili bir şekilde virüsün hapsedilmesini sağlıyor. Daha öncesinde ketojenik diyet, influenza(grip) virüsü tepkisiyle ilişkilendirilmemişti.

“Bu gerçekten beklenmedik bir bulgu,” diyor Waldemar Von Zedtwitz İmmunobiyoloji ve Moleküler, Hücresel ve Gelişim Biyolojisi Profesörü ve Howard Hughes Tıp Enstitüsü araştırmacısı ve ortak yazar Profesör Akiko Iwasaki,

Bu araştırmanın iki fikir babası , Prof. Visha Deep Dixit ve Iwasaki’nin laboratuvarından Ryan Molony ; inflammasom adı verilen immün sistem aktivatörlerinin, kendi konaklarında zararlı immün tepkilerine yol açabileceğini buldu. Sonrasında, Dixit’in laboratuvarında çalışan Emily Goldberg ise ketojenik diyetle inflamasomların oluşumunun engellendiğini gösterdi.

Sonra bu diyetin grip virüsü gibi patojenlere karşı immün sistem tepkisini etkileyip, etkileyemediği araştırıldı.

Araştırmacılar ketojenik diyetle beslenen farelerin ve grip virüsüyle enfekte olduğunda, yüksek karbonhidrat diyeti uygulanan farelere göre daha yüksek hayatta kalma oranına sahip olduğu gösterildi. Özellikle ketojenik diyetin gamma delta T hücrelerinin salınımını tetiklediği ve böylece akciğerlerin içini hücrelerde mukus üretimini sağladığı bulundu. Yüksek karbonhidrat diyetinde bu görülmüyor.

Gamma delta T hücresi geni olmadan üretilen farelerde ketojenik diyetin koruyucu olmadığı görüldü. Yani ketojenik diyet T hücreleriyle bağlantılı gözüküyor.

“Bu araştırma sayesinde vücudun yağ yağma yoluyla yediğimiz yiyeceklerden ketonlar üretmesi, immün sistemi grip enfeksiyonuyla savaşmak üzere güçlendirebilir,” diyor Dixit