Cumartesi , Eylül 22 2018
Anasayfa / Deneysel / YAĞDA SUYU ÇÖZMENİN ELEKTRİKSEL GİZEMİ

YAĞDA SUYU ÇÖZMENİN ELEKTRİKSEL GİZEMİ

Herhalde hepimiz görmüşüzdür su ile yağın aynı kapta karışmadığını, her zaman yağın su yüzeyine çıktığını görmüşsünüzdür. Peki suyu nasıl yükseltebiliriz? Bu deneyde yeterince yük yaratılırsa kıvılcım içinde çözünebileceğini görebilirsiniz !

Evet işte bilim, gizemli ve ilgi çekici olmayı hep başarıyor. Bu deneyde bir damla su mineral yağına damlatılıyor. Sonra çok güçlü bir elektrik alana maruz bırakıldı. Böylece su yerçekimine karşı gelerek, yüzeye doğru ilerlemeye başladı.

Yükseldikten sonra konileşerel damlalar patlıyor. Küçük damlalar daha hızlı ilerliyor ta ki, damla yüzeye ulaşıncaya kadar yolları bozulana kadar. Sonrasında ise damlanın yükü boşalınca, kıvılcımların parlamasını görüyorsunuz. Sonrasında ise suyun yükü bir anlığına boşalıyor ve tekrar batıyor. Su belki de polar bir molekül olduğundan elektriğe karşı böyle bir davranış sergiliyor olabilir.

Su ile yağın yoğunluk ve faz farkından oluşan karışımı birbirinden ayrılıyor olsa da günümüzde teknolojik yöntemlerle birleştirilebiliyor