Perşembe , Ağustos 22 2019
Anasayfa / Biyoloji / Toprağa Atılan Sigara İzmaritleri Bitkilerin Büyümesini Engelliyor

Toprağa Atılan Sigara İzmaritleri Bitkilerin Büyümesini Engelliyor

Yeni yapılan bilimsel bir araştırmaya göre toprağa atılan sigara izmaritleri bitkilerin büyümesini önemli ölçüde azaltıyor. İngiltere Anglia Ruskin  Üniversitesi’nden araştırmacıların yaptığı çalışmada, normal ve mentollü(içilmiş veya içilmemiş) sigara izmaritleri; hem İngiliz çimi, hem de üçgüllerin , yani İngiliz parklarında bolca bulunan bitkilerin olduğu toprağa bırakıldı. Üçgüllerin özellikle ekolojik olarak azot döngüsünde ve polen taşımada önemli olduğu iddia ediliyor.

İzmarit türünden bağımsız olarak 21 gün sonunda üçgüllerin filizlenmesi ve uzamasında, ortalama olarak % 27-28 azalma görülürken, kök biyokütlesinde ise % 57 düşüş görüldü. Kontrol grubunda ise bitkilerin yanında sigara izmariti büyüklüğünde ağaç parçaları konularak aynı periyotta izlendi.

İçilmiş veya içilmemiş sigara filitrelerinde bağlı olarak çok az fark görülürken, asıl problemin filitrelerde kullanılan selüloz asetat kaynaklandığı belirlendi. Materyali daha esnek yapmak için kullanılan bu plastikleştirici kimyasallar toprağın içine giriyor olabilir.

“Bazı parklarda sadece banklarda ve çöp kutularının etrafında metrekareye 100’dan fazla sigara izmariti bulunabiliyor. Her ne kadar sigara izmariti atmak bir çeşit çöp atma gibi görülse de, bu filitrelerin yok olmadığını ve çevreye ciddi zararları olabileceğine dair bilinç kazanmalıyız,” diyor araştırmaya liderlik eden bilim insanı Dr. Dannielle Green

Aslında sigara izmaritlerini yararlı amaçlar için kullanılabileceği gösterildi. Örneğin, tuğla, asfalt, palet, pas engelleyici ve süper kondansatörlerde kullanılabileceğini gösteren çalışmalar var.

Toprağa sigara atarken artık bir kez daha düşünebilirsiniz.

Araştırma Ecotoxicology and Environmental Safety dergisinde yayınlandı.

Kaynak: Anglia Ruskin University