Çarşamba , Temmuz 8 2020

Parazitler Truva Atı Kullanarak Bağışıklık Sistemini Kandırıyor

parazit

Bilim insanları parazitlerin kurbanlarının bağışıklık sistemini baskılayarak, enfeksiyona neden olmak için Truva atı kullandığını gösterdi. Elde edilen bulgular sayesinde parazitlerin neden olduğu bulaşıcı hastalıklar ve alerjilere mümkün tedavi yöntemleri geliştirilebilecek.

Bilim insanları parazitlerin genetik materyallerini taşıyan ufak mühürlü paketler salgılayarak düşmanlarının bağışıklık sistemini baskılayarak enfeksiyona tepki göstermesini engellediğini gösterdi. Bu paketler veziküller olarak biliniyor. Çoğu organizmada doğal olarak üretiliyor ve besinleri taşımak veya hücrelerden kimyasal mesajlar taşımakla görevliler. İşte parazit bu vezikülleri kullanarak, kendi materyalini sinsice bu vezikülün içine saklayarak arkadaşça gözükerek aynı Truva atı gibi kaleyi içeriden fethediyor. Nematod paraziti olarak da bilinen bu parazit gerçekten çok kurnaz.

Farelerde bulunan bir parazit üzerine yapılan araştırmada, paketler halinde bir materyalin farenin kendi genleriyle etkileşime girebildiğini gösterdi. Hücrenin düzeneğini manipüle ederek bağışıklıkla ilişkili ürünleri manipüle ederek, enfeksiyona karşı direnci azaltıyor.

Araştırmacılar, bu keşif sayesinde parazitik kurtlar tarafından yaratılan hastalıkları tedavi etmek için yeni stratejiler, geliştirilmesi mümkün olarak, milyonlarca insan ve hayvan tedavi edilebilir. Ayrıca edilen bulgular saman nezlesi gibi bağışıklık sistemini bloke eden parazitler alerjik reaksiyonlarla ilişkili.  Parazitlerden genetik materyaller insan kanında tespit edilebilir, böylece insanlar enfeksiyonu tespit etmek gerçekleşebilir. Devam eden araştırmalar parazitler ve virüslerin aynı stratejiyi kullandığını gösterdi. Devam araştırmalar diğer parazitlerin ve virüslerin aynı stratejiyi kullanıp kullanmadığını gösterecek.

Araştırmaya başkanlık eden, Edinburg Üniversitesi Biyolojik Bilimlerden Dr Amy Buck; “ Parazitlerin ilk kez hücrelere giren materyalleri kullanarak organizmalara sızabildiğini gördük. Bu sayede artık milyarlarca insanı tehdit eden bulaşıcı hastalıklar ve alerjilere karşı hedeflenen tedaviler geliştirilebilir.”

Kaynak :  http://www.sciencedaily.com/releases/2014/11/141125111818.htm