Anasayfa / Doğa / Kurbağa Derisi Salgısı H1 Grip Virüsünü Öldürebiliyor
Güney Hindistan'da yaşayan bir kurbağa türü Hydrophylax bahuvistara

Kurbağa Derisi Salgısı H1 Grip Virüsünü Öldürebiliyor

Hindistan’ın güneyinde yaşayan kurbağaların derilerinden salgılanan sümüksü bir maddenin H1 grip virüsünü öldürebileceği bulundu. Kurbağaların derilerinin bakterilere karşı savunan peptit molekülleri salgıladığını bilen bilim adamları bu molekülleri aşı olmamış farelere burundan verdi.  Peptitlerin fareleri bazı grip virüslerinin ölümcül dozundan koruduğunu, 2009’da dünya genelinde salgına yol açan H1 grip virüsü suşunu da etkisi hale getirmeyi başardığını belirledi.  Bununla beraber peptitin  H3N2 gibi yaygın başka suşlar üzerinde etkili olmadığı görüldü.

Emory Üniversitesi’nden Joshy Jacob, araştırma sonuçlarının peptitlerin virüsrle mücadele eden yeni ilaçların bulunması için bir kaynak teşkil ettiğini belirtti.

Mikrobiyoloji ve İmmünoloji uzmanı Jacob, grip karşıtı peptitlerin aşılara erişim mümkün olmadığında ya da mevcut ilaçlara direnç söz konusu olduğunda kolayca kullanılabileceğini vurguladı.

Bu umut veren çalışmadan sonra bilim adamları virüsle mücadele eden peptitleri Hindistan’daki kurbağaların salgıladığı gibi stabilie hale getirmek için araştırmalara başladı.

Ayrıca bilim adamları kurbağaların salgıladığı sümüksü maddelerden gelen başka peptitlerin deng ve ika gibi başka virüslerde de etkili olup olmadığını araştıracak.

Araştırmanın sonuçları ‘’Immunity’’ dergisinde yayımlandı.

Hakkında Şeyma Tahan

1978 ankara doğumluyum.Bilkent Üniversitesi mütercim tercümanlık mezunuyum. 12 yıl boyunca, özellikle tıp ve sanat haberlerinin çevirisini yaptım. Tıp ve sağlık alanında, fransızca ve ingilizce kaynaklardan çevirilerimle Gerçek Bilim'e katkıda bulunuyorum.