Anasayfa / Astronomi / KIC 8462852 Uzaylı Medeniyeti Değil

KIC 8462852 Uzaylı Medeniyeti Değil

2015’de ilk keşfedildiğinde KIC 8462852; diğer adıyla Tabby yıldızı, uzaylı medeniyet tartışmalarının da önünü açmıştı. Işığın bu şekilde bükülmesine neyin neden olduğuna dair Dyson küresi gibi öneriler öne sürülmüştü.  Louisiana State Üniversitesi tarafından başlatılan Kickstarter kampanyası sayesinde Astronom ve Fizikçi Yrd. Doç. Dr. Tabetha Boyajian yeni veriler toplayabildi.

Üretilen veriler bu tuhaf gök cismine dair yeni bakış açılarını da beraberinde  getirdi.Araştırma  The Astrophysical Journal Letters  dergisinde yayınlandı . Yine bu gök cisminin Kepler Uzay Teleskopu tarafından tespit edildiğini söylemekte yarar var.

Bazı spekülasyonlar bu gök cisminin  bir çeşit uzaylı mega yapısı olduğunu speküle etse de, yeni veriler bu tuhaf ışık sönümlenmelerinin uzaylılarla alakalı olmadığını gösteriyor.

Araştırmaya göre yıldızdan yayılan bu farklı renkleri ,ışıklar farklı yoğunluklarda bloke ediliyor. Eğer uzaylı yapısı veya gezegeni olsaydı opak gölgelerin elde edilmesi gerekiyor.

GARİP ve HEYECAN VERİCİ

Tabby yıldızı gibi anomaliler ancak sağlıklı bir şüphecilikle açıklanabilir. Daha önce rapor edildiği üzere bu tuhaf dalgalanmalara pek çok şey neden olabilir.

Hayal ve bilimin kesiştiği bu yerde gerçekten fantastik gelişimlere neden olabilir, aynı Star Trek ve diğer fimlerin teknoloji olumlu yönde etkilemesi gibi… Ayrıca Tabby yıldızı gibi kayda değer keşifler, bilimle ilgilenmeyen insanların ilgisini çekebilir ve heveslendirebilir.

Uzaylı medeniyetlerden önce , gerçekten veri toplamalı ve bunu bilimsel metotla kanıtlamamız gerekiyor. Yine uzaylı fikri hepimize geliyor ,  araştırmaktan zarar çıkmaz.

Kaynak: https://futurism.com/data-reveals-there-no-alien-megastructure/