BiyolojiDoğa ve ÇevreMekatronik

Kaza Yaptığında Doğada Kolayca Yok Olabilen İHA Yapıldı

Biyobozunur İHA

O canlı !Hatta daha iyi bile . İlk “biyolojik insansız hava aracı-İHA”  büyük kısmı canlılardan alınan materyallerden oluşturulan otomatik araç, bu ayın başında açılış uçuşunu yaptı.  Dronelar ya da İhalar uzak yerleri keşfetmek için paha  biçilmez birer ürün olduklarını kanıtlamışlardır. Ancak suya düşen bir İHA görülmese de kalıcı olacağından çevreyi kirletse de göze çarpmayabilir.

Belki de suya şeker karıştırsanız kimse farketmez ama orada bir araç olduğu takdirde bu fark edilecektir, diyor NASA Ames Araştırma Merkezi’nden Lynn Rothschild.

Gövde prototipi miselyum (Bir küf mantarının ipliğimsi gövdesi)  içeren köke benzer mantar malzemesinden yapıldı. Bu Ecovative Design şirketi tarafından yetiştirilen kültürden üretilen mantar gövde oldukça hafif.

Mantar vücut,  laboratuvarda bakterilerden yetiştirilen yapışkan selülozik deri yaprağından koruyucu bir kabuğa sahiptir. Kaplama yapraklar kağıt eşek arılarının tükürüklerinden klonlanan proteinlerdir. Döngü gümüş nanoparçacık mürekkeple basıldı, mümkün oldukça geri dönüşümlü cihazlar kullanılmaya çaba harcandı.

“ Bunlar biyolojide kesinlikle değiştirilemez parçalardır “ diyor  Stanford Üniversitesi’nden Raman Nelakanti. Örneğin; Boston’da Uluslararası Genetiği Değiştirilmiş Makinalar yarışmasında ilk uçuşu için , bio-drone’a 4 adet pervane ve kontrol için de geçici olarak sıradan helikopter (quadcopter ) parçalarından kullanılmıştır. Aynı zamanda standart bir bataryaya sahiptir.

Gelecek bölümde takım, drone’un sensörlerini küçültmeyi daha güvenli yapmayı umut ediyor.Hatta E coli bakterisini kullanarak nasıl inşa edecekleri üzeride çoktan çalışmalara başladılar bile.

Ella Atkins, Ann Arbor Michigan Üniversitesi’nde uzay mühendisi, bio-dronelar hakkında çok hevesli ve bununla beraber biodronelar aslında bizi diğer dronelar hakkında uyarıyor. Biz doğada çözünülebilir ihaların gökten yağmur gibi süzülerek inmesi ve  bir kaza sonucu karaya ve denize saçılıp çöplük oluşturmalarını istemiyoruz, doğada çözünür olsalar bile,” diyor Ella Atkins.

Kaynak: New Scientist

Bir bilim sever ve kimyager olarak, internetteki eksikliği görerek Gerçek Bilim’i 2012'de kurdum. Bu sitede gördüğünüz pek çok bilim ve teknoloji haberini oldukça ciddi kaynaklardan toplayarak sizin için araştırıyor, çeviriyor ve derliyorum. Gerçek Bilim'deki diğer yazarlar ve ben, her gün baş döndürücü şekilde gelişen bilim ve teknoloji haberlerini size aktarmaktan kıvanç duyarız.