Perşembe , Temmuz 16 2020

Katarakt İçin Göz Damlası Tedavisi Geliştirildi

eye-drop-cataract@2x

Katarakt körlüğe kadar ilerleyebilen  ve cerrahi müdahale gerektiren bir göz hastalığıdır. Zamanla giderek artan, okuma ve araba sürmeyi zorlaştıran katarakt cerrahi veya lazerler tedavi edilmeye çalışılıyor. Yeni yapılan bir araştırmaya göre vücutta doğal olarak bir molekül göz damlası yardımıyla kullanılarak kataraktı iyileştirebilir.

Bilim insanları kataraktın başlamasında lanosterol adı verilen bir molekülün yokluğu nedeniyle olduğundan şüpheleniyorlardı. Bu şüphe Çin- Sun Yat-sen Üniversitesi’nde iki çocukta kalıtsal olarak katarakt olmalarından dolayı lanesterol üretimlerinin olumsuz etkilendiğinin bulunması sayesinde onaylandı. Araştırmacılar bu proteinin katarakt oluşumunu engellediğini düşünüyorlar.

Bilim insanları doğuştan katarakt problemi yaşayan köpeklerde lanosterol içeren göz damlaları kullanarak kataraktlarını tedavi ettiler. 6 haftalık tedavi sonucunda kataraktların boyutu ve bulanıklığında düşüş gözlendi.

“Araştırmamız lanosterolün lens protein birikimi engelleyerek, katarakt tedavisinde kullanılabilecek anahtar molekül olduğunu gösteriyor,” diyor araştırmacılar.

Katarakt tedavi edilmezse körlüğe neden olabiliyor ve tüm dünyada 10 milyondan fazla insanı etkiliyor. Araştırma Nature dergisinde yayınlandı.