Sorting by

×
GenetikMakalelerTıp ve Sağlık

İşitmeyi Sağlayan İç Kulak Kıllarının Geliştirilmesine Dair Sırlar Aydınlatılıyor

İç kulaktaki duyu hücreleri kıl hücreleri olarak da bilinir ve işitmede önemli rol oynar. Sürekli yüksek sese maruz kalmak , bu kıllarda dönüşü olmayan bir hasara neden olarak, işitme kaybına yol açabilir.  Bilim insanları, kulak içi(salyangozda) kılına bağlı işitme kaybını tedavi etmek için, rejeneratif tedaviler araştırıyor. Maryland ve Stanford Üniversiteleri’nden bilim insanları tarafından yapılan bir araştırmada, kıl hücrelerini büyütme prosesiyle işitme kaybının azaltılmasını amaçlıyor.

Bu araştırmanın başlarında bilim insanları ,GFI1 adı protein kaybının kıl hücrelerindeki bir diğer protein olan  POU4F3 ‘de mutasyonlara neden olarak, sonuçta işitme kaybına yol açtığını keşfetti. Sonrasında ise bu proteinin tam olarak nasıl prosesi tamamladığını araştırdı.

Araştırmacılar bu çalışmanın bir parçası olarak, genetik olarak GF1 proteini üreten genden yoksun tasarım , yeni doğan fareler üzerinde çalıştı. Bu gen ifadesine bağlı olarak farelerde, embriyonik kıl hücrelerinin tümüyle fonksiyonel kıl hücrelerine dönüşmediğini gözlemledi. Bu hücreler kıl hücrelerine dönüşmek yerine sinir hücresine yakın bir hücreye dönüşmüştü.

“Elde edilen bulgular GFI1’in, neden embriyonik hücreleri fonksiyonel yetişkin kıl hücrelerine dönüştürmekte neden önemli olduğunu açıklıyor. Ayrıca bu verilerle, GFI1’in kök hücrelerden kıl hücreleri rejenere etme deneyi protokollerindeki önemini ortaya koyuyor. Bu rejeneratif metotların, yaşa bağlı ya da çevresel faktörlerden dolayı işitme kaybı yaşayan hastalarda kullanılma potansiyeli var,” diyor Dr. Hertzano.

Farelerde yapılan bu çalışmalar, ancak çok kompleks bir bulmacanın küçük bir kısmını oluşturuyor. Normal sağlıklı işitmenin anlaşılması  ve yeni tedavilerin geliştirilmesi için bunlar çok önemli ilk adımlardır.

Bu alanda çalışan diğer araştırmacılar da şimdi GFI1 vb. proteinlerden oluşan bir kokteyl ile işitme kaybını onarımını test ediyor.

Araştırma Development dergisinde yayınlandı.

Kaynak:  University of Maryland