Pazartesi , Ekim 15 2018
Anasayfa / Astronomi / İlk Kez Samanyolu’nun Dışında Gezegen Keşfedildi

İlk Kez Samanyolu’nun Dışında Gezegen Keşfedildi

Oklahoma Üniversitesi’nden astrofizikçilerden oluşan bir ekip, Samanyolu’nun ötesinde gezegenlerden oluşan bir kümeyi keşfetti. Mikrolensleme kullanarak, Dünya’dan çok uzak cisimler tespit edilebiliyor. Bu sayede aydan, Jüpiter’e kadar büyüklükte cisimler seçilebiliyor. Oklahoma Üniversitesi Astronomi ve Fizik Bölümü’nden Prof. Xinyu Dai, NASA’nın Chandra X-Ray Gözlemevi’nden alınan veriyle keşif yaptı.

“Bu keşif bizi heyecanlandırdı. Bu keşif ile ilk kez galaksimizin dışında gezegenler keşfedildi. Çalışmada kullanılan mikrolensleme tekniği kullanarak bulunan işaret için keşfedilen gezegenler en iyi adaylar. Kütleyi belirlemek için model verisi kullanarak yüksek frekanstaki işaretleri analiz ettik, “diyor Dai.

3.8 Milyar Işık Yılı Uzakta

Genelde mikrolensleme ile Samanyolu’nda keşfedilen gezegenlerde, en ufak cisimlerin bile kütleçekimsel etkileri yüksek büyütme yaratabilir ve dolayısıyla bu işaret ekstragalaktik galaksilerde modellenerek açıklanabilir. Bu araştırmaya kadar , diğer galaksilerdeki gezegenlere dair hiçbir kanıt yoktu.

Bu örnek ile ekstragalaktik mikrolensleme tekniğini ne kadar güçlü olduğu açığa çıktı. Bu galaksi 3.8 milyar ışık yılı uzakta yer aldığında, bu gezegenleri doğrudan gözlemlemek için en ufak bir olasılık bile yok. Fakat yeni yapılan araştırma ile bu çok uzaktaki gezegenleri sadece varlığı değil kütlesi bile keşfedilebiliyor.

Bu araştırmada Chandra ve Smithsonian Gözlemevi verileri kullanıldı .Kullanılan mikrolensleme modelleri Oklahoma Üniversitesi süper bilgisayar merkezinde hesaplanarak, bu gezegenler doğrulanabildi.

Kaynak : ScienceDaily