Anasayfa / Mühendislik / Hindistan’ın Mars’a Gönderdiği Uydu Yörüngeye Ulaştı

Hindistan’ın Mars’a Gönderdiği Uydu Yörüngeye Ulaştı

Hindistan Mars Uydusu

Hindistan Mars Yörünge Görevi (MOM- Mars Orbiter Mission ) kapsamında Mars Yörünge Uydusu (Mangalyaan) Mars’ın yörüngesine başarıyla girdi. Böylece Hindistan Mars’a uydu  yollayan dördüncü ülke oldu. 440 newtonluk (kgm/s2) Sıvı Zirve Motoru (LAM- Liquid Apogee Motor) sayesinde 8 küçük ısı motorunu ateşleyerek yörüngeye oturdu. Sıvı motorlar  07:17:32 saatin IST(Hindistan saati) ile ateşlenerek, 1388.67 sn sonra uzay mekiğinin hızı 1099 m/sn olarak değişti.

Bu operasyon uzay aracı Mars’ın elliptik yörüngesine girmiş bulundu. Hindistan Uzay Araştırma Organizasyonu’na  (ISRO) göre Mars yörüngesine girme(Mars orbiter insertion)  prosesi normal bir şekilde gerçekleşti. Uzay mekiği şu an Mars’taki en yakın noktada daireler çiziyor (enberi noktası)  . Enberi noktası 421,7 km , en uzak noktası ise 76,993,6 km olarak belirlendi. Yörüngenin Mars’ın ekvatoral düzlemine eğimi ise 150 derece. Uzay mekiği yörüngede Mars’ın etrafını 72 saat 51 dk. 51 saniyede dönüyor. 5 Kasım 2013’te Dünya’nın yörüngesine giren koşum aracı PSLV , Trans Mars Enjeksyionu manevrasıyla Dünya’nın yörüngesinden kurtularak, 24 Eylül 2014’de Mars’a ulaştı. Yapılan operasyonla başarıyla yörüngeye ulaşan mekik Mars’a ulaşan dördüncü (NASA,ESA,Sovyet Uzay Prog.) uzay ajansı oldu.

Önümüzdeki haftalarda Mars’ta sistematik gözlemlere başlayacak uzay mekiği gezegen hakkında 5 farklı bilimsel cihazdan verilerin işlenmesiyle Mars’a dair güncel bilgiler edinebilecek.

Hindistan’ın Mars’a uydu yollaması teknolojik  bir şov olarak değerlendirilebilir.

NASA, bu başarısından ötürü Hindistan’ı, Curiosity Mars aracının resmi Twitter adresinden “Namaste, @MarsOrbiter! @ISRO’yu ve Hindistan’ı Mars yörüngesine ulaşarak, ilk gezegenler arası başarıya ulaşmalarını tebrik ederim!” yazarak kutladı. Uydu için açılan resmi Twitter hesabından da “Selam @MarsCuriosity”? İrtibatta kalalım. Ben bu civarlarda olacağım.” yazıldı.

mangalyaan2 (1)

trajectory-design1 (1)

ISRO Hint Kadın Bilim İnsanları , Renkli Kıyafetleri ile sıradışı bir görüntü oluşturuyor

Resimler Uzay.org ve Space.org ‘dan alınmıştır.

ScienceDaily