Perşembe , Temmuz 20 2017
Anasayfa / Kimya / Nanoteknolojiyle Gülün Taç Yaprakları Misali Suyu Hapseden Bir Nano Materyal Geliştirildi

Yeni geliştirilen nano yapıdaki malzeme ufacık su damlalarını hapsederek  yüzeyden akmasını, hatta ters döndüğünde bile akmamasını engelliyor. Sidney Üniversitesi’ nden bilim adamlarının geliştirdiği materyal sayesinde uçak kabinlerindeki kondensasyon(yoğunlaşma) engellenebilecek.

Yeni keşfedilen materyal frambuaza benzeyen moleküler şekle sahip. Yüzey en ufak damlacıkları bile durduran materyal,   Sidney Üniversitesi Kimya Bölümü’nden Dr. Andrew Telford’a göre sınırsız uygulamaya sahip çığır açacak bir madde.

Materyal özel yapısı sayesinde, gülün taç yapraklarını taklit edebiliyor.  Güllerde sulamadan sonra ufak damlacıkların birikmesi, güllerin yüzeyinin yüksek derecede su itici olduğunu gösteriyor. İşte araştırmacılar bu yeni nano materyalini oluştururken, gül taçyaprağını taklit ettiler. Frambuaz şeklindeki nano parçacıklar sanki su damlalarını çeken yapışkan bantlar gibi davranarak damlacıkların hareketini engelliyor.

Bu sayede özel bölgelerde yapılan pahalı testler ucuzlatılabilir ve uçak kabinlerinde yoğunlaşmayı engelleyebilir. Ayrıca nanoteknoloji kullanılarak yüzeyin suyla nasıl etkileşimi girdiği incelenebilecek.

Hatta sürekli kuru kalabilen yüzeyler tasarlanabilir ve bakteri, mantar ve güve oluşumu engellenebilir. Yeni keşfedilen nanomateryalin daha pek çok endüstriyel uygulaması olabileceği belirtiliyor.

1. A. M. Telford, B. S. Hawkett, C. Such, C. Neto. Mimicking the Wettability of the Rose Petal using Self-assembly of Waterborne Polymer Particles. Chemistry of Materials, 2013; : 130826105452007 DOI: 10.1021/cm4016386