Anasayfa / Bilim / Nanoparçacıklar Hücre Zarının Kimyasal Yapısına Zarar Verebiliyor

Nanoparçacıklar Hücre Zarının Kimyasal Yapısına Zarar Verebiliyor

Syracuse Üniversitesi Kimya ve Biyomedikal Mühendisliği Bölümü’ nden araştırmacılar pek üründe kullanılan nanoparçacıkların toksisitesini araştırdılar. Milimetreden milyon kez daha küçük nanoparçacıkların, potansiyel olarak hücre membranlarına sızabileceği ya da zarar verebileceğini ortaya koydu.

Kimya ve Biyomedikal Mühendisliği Bölümü’ nden araştırmacılar, Doç. Dr. Shikha Nangia ve Radhakrishna Sureshkumar yaptıkları araştırmada nanoparçacıklar ne kadar sade bir şekle  ve modifikasyonlara sahip olsa da, hücre membranında büyük kimyasal etkileşimler yaratabileceğini gösterdi.

Nano malzemelere bir süredir ilaç taşıyıcı madde olarak kullanıldığından oldukça önemli. Çünkü nanomalzemelerde henüz bir evrensel standart oluşturulmadığından, bu ilaçları kullananlar bilgilendirilmeli ve tümüyle korunmalıdır. Nanoparçacıklar aynı kimyasallar gibi deri veya solunum yoluyla kolaylıkla bulaşma potansiyeline sahip.

“ Öncelikle nanoteknolojinin çok büyük bir potansiyeli olduğunu kavramamız gerekiyor. Fakat nanoteknolojinin toksisitenin tümüyle anlaşılması ile nano- üretim  ve nano-biyoteknolojide daha güvenli üretim ve taşıma metotlarına imkan verecektir,” diyor Sureshkumar ve Nangia. Ayrıca böylece toksisite seviyeleri farklı parçacıklar kullanarak, kanser hücreleri hedeflenerek, radyasyonun absorbsiyonu arttırılabilir. Nanotoksisite aslında nanoparçacıkların tedavi, teşhis, kataliz, sensör teknolojilerinde ve enerji verimini çarpıcı biçimde arttırabilir.

Araştırma projesi Syracuse Üniversitesi’ nin 448 paralel çekirdekli bilgisayarı “ Prophet” ‘ da yapıldı .

Kaynak: http://www.sciencedaily.com/releases/2013/01/130123165103.htm