Anasayfa / Biyoloji / Bitkiler Aralarında İletişim Kurarak Diğer Bitkilerin Büyümesine Yardımcı Oluyorlar
Biberler iletişim kuruyor

Biomed Central’ ın BMC Ecology online dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre  bitkiler iletişim kurarak tohumların filizlenmesini arttırıyorlar. Hatta iletişim kurma açısından kimyasal ve ışık kaynaklı sinyaller bloke olsa bile, örneğin biber tohumları  fesleğen bitkisinin daha iyi yetişmesini sağlayabiliyor. Bu nedenle bitkilerin nanomekanik titreşimler yardımıyla iletişim kurduğu yani konuştuğu iddia ediliyor.

Batı Avustralya Üniversitesi’ den Monica Gagliano ve Michael Renton kırmızı biber tohumlarını (Capsicum annuum) diğer kırmızı biber bitkileriyle veya fesleğen(reyhan- Ocimum basilicum) bitkisinin varlığı-yokluğuyla test etti. Eğer aynı ortamda komşu bir bitki yoksa biber tohumlarının filizlenme hızları oldukça düşüyor, fakat komşu bitkilerin varlığında tohumların filizlenmesi ve büyümesi hızlanıyor. Bu da bitkilerin bir şekilde iletişim kurduğunu ortaya koyuyor.

Hatta bitkiler siyah bir plastik tabakayla diğer bitkiden kimyasal ve ışık olarak yalıtılsa da tohumlar diğer bitkilerle iletişim kurmaya devam ediyor. Bu gibi durumlarda olgun kırmızı biberler iletişim blokasyonundan dolayı kısmi bir tepki veriyor. Dr. Gagliano bu olayı şöyle açıklıyor, “ Aldığmız sonuçlara göre bitki tohumların büyümesine , bilinmeyen bir mekanizma ile pozitif etki yapıyor. Fakat rezene gibi kötü komşu bitkiler,  kırmızı biber tohumlarının filizlenmesini aynı yolla engelliyor. Biz bunun cevabının,  hücre  içlerinde üretilen nanomekanik salınımlarla üretilen akustik sinyaller sayesinde, çevredeki bitkilerle anlaşmasından geçtiğini düşünüyoruz.”

Bitkilerin nasıl anlaştığı halen tam olarak anlaşılabilmiş değil.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2013/05/130507060855.htm