Anasayfa / Bilimsel Gelişme / İlk Kez Bakterilerin Kuantum Dolanıklığa Girebileceği Gösterildi

İlk Kez Bakterilerin Kuantum Dolanıklığa Girebileceği Gösterildi

Birkaç yıl öncesinde Small dergisinde fotosentetik yeşil sülfür bakterilerin nasıl fotonları absorblayarak, ışık olarak iki küçük ayna arasında yansıtabildiği gösterilmişti. The Journal of Physics Communications dergisinde yayınlanan yeni araştırmada bu geriye dönük bir araştırmada bu esnada çok daha fazla olayın gerçekleşmiş

olabileceği belirtildi. Birkaç yüz bakteri aralarında birkaç yüz nanometre boşluk ayna arasında yerleştiriliyor. Bakterilerin bu iki ayna arasındaki boşlukta fotonları absorblayarak yayması ve yeniden seken fotonları absorblaması hedeflenmişti. Evet bakteriler aynen böyle davrandı ve hatta daha fazlasını yaparak, boşluktaki ışıkla kuantum dolanıklığa girdi.

Bakteriler belki de kuantum fiziği evreninde yaşayan ilk organizmalar olabilir. Çünkü yansıyan ışıkla kuantum ölçekte dolanıklığa giren ilk canlılar bakteriler gibi gözüküyor.

Kuantum Biyolojide Dönüm Noktası

“Kuantum dünyası gerçekten çok ilginçtir. Teoride ve bazı pratiklere göre bir parçacığın aynı anda iki farklı yerde görülebileceğini vurgular. Bu paradoksal fenomene süperpozisyon deniyor ve iki parçacık kuantum dolanıklığa girerek aynı bilgiyi paylaşarak birbirinde uzak mesafelerde rastgele farklı yerlerde ortaya çıkabiliyor. Bu mekanizma ise halen bilinmezliğini koruyor. “

Söz konusu deney, Scientific American dergisinde şöyle açıklanıyor; tekli fotonlar (küçük bir parçacık gibi davranabilen en küçük ölçülebilir ışık birimi değil, aynı zamanda kuantum fiziği içinde bir enerji dalgası) mikroskopik bir mesafede ayrılmış iki ayna arasında seken fotonları içeriyor.

Bu deneysel düzenekteki ölçülen enerji seviyeleri bakterilerin kuantum dolanıklığa girebileceğini, tekli fotonların eşzamanlı olarak etkileşime girerek, bakteriyi atladığı görülüyor.

Sonuçlara şüpheci yaklaşılmasının bir nedeni de, birinin deneyi gerçekten yeniden yaparak, aynı zamanda kuantum etkileşimin izlerini araması gereksinimidir.

Mevcut araştırmaya geri dönüldüğünde, bilim insanları veri miktarı ve kalitesi açısından sınırlıydı.

Scientific American dergisine göre bakteri ve ayna düzeninin enerji seviyeleri, kuantum dolaşımını doğrulamak için ayrı ayrı kaydedilmiş olmalıydı.

Bu araştırma, ilk kez kuantum fiziği dünyasında bir yaşam formunu ele alıyor. Ayrıca kuantum biyoloji açısından bir dönüm noktası olma özelliği taşıyor. Doğada canlıların pek çok aşamada kuantum biyoloji kullandığı düşünülüyor.

Mikroplar her ne kadar küçük gözükseler , büyük işler başarıyorlar.

Kaynak: https://www.scientificamerican.com/article/schroedingers-bacterium-could-be-a-quantum-biology-milestone/