Fizikİlginç BilimMatematikÜtopyaUzay-Zaman
Trend

Genç Dahi Fizikçi, Paradokssuz Zaman Yolculuğunun Mümkün Olduğunu Söylüyor

Queensland Üniversitesi Gelişmiş Bilimler Bölümü’nden dahi öğrenci Germain Tobar’ın yaptığı matematik modellemesine göre paradokssuz bir zaman yolculuğu teorik olarak mümkün. Queensland Üniversitesi’nden fizikçi Dr. Fabio Costa’nın rehberliğinde zaman yolculuğunun olabilirliğini araştıran öğrenci, klasik fizikle Einstein’ın genel rölativite teorisini birleştiriyor.

“Klasik dinamik, bir sistemin belli bir zamandaki halini bildiğinizde, sistemin tüm geçmişini de öğrenebileceğinizi söyler. Bu bilginin geniş çaplı uygulamaları vardır. Mesela bu sayede gezegenlere roketler yollayabilir, sıvıların akışkanlar mekaniğini modelleyebilirsiniz. Örneğin,”Yerçekimi kuvvetinin etkisiyle düşen bir cismin son konumunu ve hızını biliyorsanız, ne zaman nerede olacağını bilirsiniz,” diyor dahi öğrenci Germain Tobar.

“Buna rağmen Einstein’ın genel rölativite teorisi zaman döngüleri veya zaman yolculuğunu tahmin eder, yani cismin hem geçmiş hem de gelecekte aynı anda olabileceğini gösterir. Teorik açıdan dinamik kurallarını tersine çevirir.”

İşte Tobar klasik fizikle ve Einstein genel rölativitesini birleştiren bir teori öne sürüyor.

“Fakat günümüzde bilim, bu iki teorinin aynı anda doğru olamayacağını belirtir. Fizikçiler olarak biz yıllardır evrenin en temel kanunlarını anlamaya çalışıyoruz ve ben dinamik biliminin Einstein’ın tahminlerini nasıl düzeltebileceğini çözdüm. Şöyle hayal ettim; zaman yolculuğu matematiksel olarak mümkün olabilir mi? ” diyor Tobar.

Dr. Fabio Costa ve Germain Tobar

Tobar ve Dr. Costa rakamları düzeltmenin bir yolunu bulduklarını söylüyorlar. Dr. Costa, bu hesaplamaların bilim açısından muhteşem sonuçları olacağını söylüyor.

“Matematik kontrol eder, sonuçlar da bilim kurgunun bir ürünüdür”, diyor Dr. Costa.

“Zaman yolculuk yaptığınızı düşünün, COVID-19’u sıfırıncı hastaya bulaşmadan durdurmaya çalıştığınızı hayal edin. İlk hastayı enfekte olmadan durdurursanız, bu sizin zamanda geriye giderek pandemiyi durdurmanızı birinci sıraya koyan motivasyonunuzu silebilir.”

“İşte bu bir paradokstur ve bu tutarsızlık nedeniyle insanlar sıklıkla zaman yolculuğunun evrenimizde gerçekleşmeyeceğini düşünür.”

“Bazı fizikçiler zaman yolculuğu mümkün dese de, bunu kabul etmek zordur, çünkü bu gelişigüzel hareket etme özgürlüğümüzü etkiler. Bu şu anlama gelir; zaman yolculuğu yapabilirsiniz ama hiçbir şeye müdahale edemezsiniz, çünkü bu bir paradoksa neden olur.”

Buna rağmen araştırmada, bu koşulların hiçbirinin oluşmak zorunda olmadığını ve zaman yolcusunun yaptığı tutarlı hareketlerle olayların kendi kendine ayarlanmasının mümkün olduğunu söylüyor.

Koronavirüs sıfırıncı hastası örneğinde olduğu gibi, sıfırıncı hastanın enfekte olmasını engellemeye çalışabilirsiniz fakat bunu yaparken bu sefer siz enfekte olarak sıfırıncı hastaya dönüşür ya da başka biri enfekte olabilir,” diyor Tobar.

“ Ne yaparsanız yapın yeni olaylar çıkacak ve çevrenizdekileri yeniden ayarlayacaktır. Yani hangi önlemi aldığınız önemli değil, pandemi yine de oluşacak ve sizin genç halinizin motivasyonunu geri giderek durduracaktır.”

“Paradoks yaratmaya çalıştığınızda, tüm olaylar yeniden kendini düzenleyecek ve tutarsızlıktan kaçınacaktır.”

“İşte matematiksel işlemleri olduğu bölgede, mantıksal açıdan özgür iradeyle paradokssuz zaman yolculuğunun mümkün olduğu keşfettik.”

Araştırma Classical and Quantum Gravity dergisinde yayınlandı.

Kaynak: https://phys.org/news/2020-09-young-physicist-squares.html

İleri bilgi:

Germain Tobar et al, Reversible dynamics with closed time-like curves and freedom of choice, Classical and Quantum Gravity (2020). DOI: 10.1088/1361-6382/aba4bc

1. Zaman sadece atomun fiziksel aktivitelerinin bir ölçü birimi aralığında tarif edilmesini sağlayan sürecin anlatım biçiminden öte bir şey değildir. Zaman bir kayıt cihazı değildir ve ne gelecek zamana, ne de geçmiş zamana gitmek kesinlikle mümkün değildir. Zaman madde ile eş tutularak maddeleştirilemez. Bu tür fikirler matematik, fizik kanunlarına ve maddenin gerçekliğine aykırıdır. Zaman tekerrürden ibarettir diye bir söz vardır. Olsa olsa gelecekte Dünya benzeri bir yaşam tekrar ortaya çıkabilir.