Cumartesi , Şubat 29 2020
Anasayfa / Bilgisayar / Bozunmuş Yiyeceklerdeki Bakterileri Tespit Eden Portatif Cihaz Geliştirildi

Bozunmuş Yiyeceklerdeki Bakterileri Tespit Eden Portatif Cihaz Geliştirildi

Sadece ABD’de, her yıl 6 kişiden 1’i gıda zehirlenmesi yaşıyor. Gıda zehirlenmesi yaşayan 48 milyon kişide, bilinen 31 patojenden bir veya daha fazlası görülüyor. Bunların arasında herhalde en ünlüsü E.coli bakterileridir. Gıda zehirlenmelerinin önüne geçmek için, Purdue Üniversitesi’nden bilim insanları zararlı bakterileri tespit eden portatif bir cihaz tasarladı.

Dr. Euiwon Bae ve Prof. Bruce Applegate 3D yazıcıyla bir cihaz üretti. Silikon foto çoğaltıcı ya da diğer adıyla silicone photomultiplier- SiPM adı verilen cihaz sayesinde bozunmuş yiyeceklerdeki bakteriler tespit edilebiliyor.

Yiyecek numunesinden bir örnek, zengin besiyerine alınarak inkübe ediliyor. Bu çözelti özel olarak geliştirilmiş bir bakteriyofaj yani virüs içeriyor. Bu virüs numunede zararlı bir bakteri varsa onu enfekte ediyor. Sonrasında substrat eklendiğinde bakteri biyoluminesans ile aydınlanıyor. Cihaz fotonları yani ışık yayan parçacıkları sayıyor. En son  cihaz verileri bluetooth yardımıyla akıllı telefona veya laptopa göndererek bakteri miktarına göre sizi uyararak, tavsiyelerde bulunuyor.

Akıllı telefona bağlanan cihazın gövdesi 3D yazıcıyla yazıldı

Bu teknolojiyi test ederken bilim insanları marketten alınan bir bifteğe E.coli bulaştırdı. SiPM cihazıyla etin analizi 10 saat sürse de, başarıyla etteki mikropları tespit etti.

Mevcut metotlara göre hem daha ucuz, hem de daha kolay , hem de daha hassas kullanım sunuyor. Phicrobe adı yeni şirket sistemin pazara sunulması için uğraşıyor. Ayrıca AppleGate de  yazılımı oluşturdu.

Araştırma Applied Optics dergisinde yayınlandı.

Kaynak:  Purdue University