Sorting by

×
Genel

Arktik Göllerde Yaşayabilen Çok Küçük Virüsler Keşfedildi

soğukvirüsleri

Norveç Svalbard’daki arktik göller dünyanın izole yerlerindeki sulardan biridir. Fakat bu burada yaşam olmadığı anlamına gelmiyor. Science Advances  dergisinde daha önce tanımlanmamış ve çok küçük virüsler olduğu keşfedildi.

Virüsler temel olarak her yerde bulunabilecek en küçük yaşam formlarıdır. Virüsler protein kabuğuyla sarılmış ufak DNA veya RNA paketleri taşırlar. Bazı virüsler organizmalara (insanlar dahil) hastalık bulaştırırken, bazıları yapmazlar. Arktik virüsler göldeki algler ve tek hücreli canlıları enfekte ederler.

Projeyi yürüten araştırmacılar bu DNA virüslerinin bilinen DNA virüslerinde çok daha küçük olduğunu , küçük olmalarından dolayı donmuş arktik sularda kolayca kendilerini kopyalayabildiklerini gösterdi. Ayrıca Sahara, Antartika, Kuzey Amerika, Avrupa’nın ılıman kısımları ve Arktik Okyanusu’nda(Kuzey Buz Denizi) bulunan benzer virüs türleriyle kıyasladılar. Araştırmacılar, bu izole göllerden toplanan virüslerin, Arktik Okyanusu’ndaki virüslerle biraz örtüştüğünü gözlemledi.

Virüslerin bu kadar düşük sıcaklıklarda yaşayabilmesi,  araştırmacıların teknolojik uygulamalar açısından ilgisini çekti. Bu çılgın bir fikir değil, bu sayede, yapışkan ihalar, buzlanmaz kaplamalar(uçaklar için) , okyanus kamuflajı gibi icatlar yapılabilir.

Kaynak : http://www.popsci.com/new-viruses-discovered-remote-arctic-lakes