Çarşamba , Mart 29 2017
Anasayfa / Makaleler / ‘Cehennemden Gelen Tavuk ‘ Adlı 225 Kg’lık Dinozor Sonunda Adlandırıldı

‘Cehennemden Gelen Tavuk ‘ Adlı 225 Kg’lık Dinozor Sonunda Adlandırıldı

cehennemden gelen tavuk

Bilim insanları onu “cehennemden gelen tavuk” olarak adlandırıyor. 3,3 metre boyunda 3,6 metre uzunluğunda 230 kg gelen bu kuş benzeri dinozor gerçekten korkunç. Dişleri olmamasına rağmen, ölümcül pençelere, silah gibi bir gagaya, tığ gibi bacaklara ve aynı bir horoz gibi ibibiğe sahip olan bu dinozor zaman tünelinde kaybolmuş gibi. Batı Amerika’da 66 ila 68 milyon yıl arasında yaşayan bu yaratığın olduğu zamanda hava sıcaktı ve nemliydi.

Biyologların oviraptorsaurus olarak tanımladığı araştırmada geçenlerde (19 Mart) yayınlandı. Araştırmada dinozorun detaylı analizi ve anatomisi incelendi.Dinozor Anzu wyliei olarak adlandırıldı. Anzu mitolojik bir tüylü canavar ismi ve wylieai ise Carnegie Müzesi’nin vekilinin torununun ismi.

“Bu tavuğa benziyen kafası ve tüyleri dev bir yırtıcı,” diyor Utah Üniversitesi’nden yardımcı yazar doktora sonrası misafir araştırmacı biyolog Emma Schachner.

Carnegie Doğa Tarihi Müzesi’nden başyazar Matthew Lamanna,” Biz şakayla karışık bu şeye cehennemden gelen tavuk diyoruz ve öyle gözüküyor ki bu oldukça doğru,” diyor. Anzu’nun bir replikası on yıldır Carnegie Müzesi’nde sergilense de, bilim insanları bu hayvanın fosilize fragmanları kaldığından pek bilgi sahibi değildi.

Fakat Kuzey ve Güney Dakota Hell Çayı’nın en üst tabakasında yapılan kazılarda bulunan üç parça iskelet sayesinde tüm bir iskelete ulaşılabildi. Bu derede pek çok T.Rex ve Triseratop fosili olduğu biliniyor.

“Bu keşif beni gerçekten heyecanlandırdıçünkü, Anzu Kuzey Amerika’ da bulunan en büyük oviraptorsaurus türüdür. Oviraptorsaurus kuşlara en yakın dinozor türü ve kafalarında hep garip ibikler var,” diyor Schachner.

Anzu dinozorların yok olduğu zamanlara en yakın yaşayan en genç Oviraptorsaurus türlerinden. Tahminlere göre 65 milyon yıl önce Dünya’ ya düşen dev bir asteroit dinozorları yok etti.  Anzu omnivordur yani hem etçil hem otçuldu. Bu dinozor numunelerinin birinde kırılmış ve iyileşmiş bir kaburga ve diğerinde de ayak travması olduğu yani yaralandıkları görüldü.

Kaynak : http://www.sciencerecorder.com/news/chicken-from-hell-dinosaur-finally-gets-a-name/

1. Lamanna MC, Sues H-D, Schachner ER, Lyson TR. A New Large-Bodied Oviraptorosaurian Theropod Dinosaur from the Latest Cretaceous of Western North AmericaPLoS ONE, 2014 DOI: 10.1371/journal.pone.0092022
tavuk
Anzu’nun bir replikası on yıldır Carnegie Müzesi’nde sergileniyor.

Gerçek Bilim 2012'de Ankara'da kuruldu. Kendimden bahsedecek olursak, Anadolu Üniversitesi 2006 Fen Fakültesi Kimya mezunuyum. Bilim ve teknoloji meraklısı olarak günümüzde Türkiye' de bilim ve teknoloji sitelerindeki eksikliği görerek, Gerçek Bilim'i kurdum. Bu sitede gördüğünüz çoğu bilimsel haber ve teknoloji yazısını oldukça ciddi kaynaklardan toplayarak sizin için çeviriyor ve düzenliyorum. Gerçek Bilim'deki diğer yazarlar ve ben, her gün baş döndürücü şekilde değişen bilim ve teknoloji haberlerini size aktarıyoruz. Bilimle kalın.