Sorting by

×
AstronomiÜtopyaUzay-Zaman

NASA Dünya’ya Yakın Geçecek Beklenmedik Bir Asteroit Keşfetti

asteroit

10 Ekim’de keşfedilen 2015 TB145 asteroiti 31 Ekim’de Dünya’nın 499,000 km yakınından (1,3 ay uzaklığı) geçecek. 280 ila 620 metre çapında olduğu düşünülen asteroit ekzantrik ve çok eğimli bir yörünge izlediğinde 10 Ekim’e kadar keşfedilemedi. Hawaii Pan-STARRS radyo teleskop ağı kullanılarak, keşfedilen asteroit son zamanlarda Dünya’ya en yakın geçen asteroitlerden biri olmaktadır. NASA asteoritin izlediği yörünge itibariyle güvenli bir şekilde geçeceğini düşünüyor.

Son zamanlarda Dünya’ya yakın geçen 2004 BL86 asteroitine(3,1 ay uzaklığı) göre, çok daha yakından geçecek asteroit benzer boyutta ya da daha büyük olsa da aya eşlik etmeyecek. Buna rağmen 2006 Temmuz’unda dünyaya çok daha yakın geçen 2004 XP14 (1,1 ay) ya da 2027 Ağustos’unda Dünya’ya Ay’dan daha uzaklıkta geçecek asteroite göre çok daha uzaktan geçecek.

Asteroitin çıplak gözle görülemeyeceği fakat amatör teleskopla izlenebileceği belirtiliyor. Asteroit büyüklüğü itibariyle dinozorları yok eden 15000 metrelik asteroitten çok daha küçük olsa da , 2013’de Rusya’nın Ural bölgesine düşen asteroitten daha büyük olduğu kesin. bu asteroit 15 metre büyüklüğündeydi.

Asteroitin 31 Ekim sabahı erken saatlerde Orion takım yıldızına doğru yol alacağı düşünülüyor.

2015 NB145

Sürpriz asteroit , çoğu gözlemciye 2027’de gerçekleşecek 1999 AN10 karşılaşmasından önce görüntüleme ve radar izlemesi de sağlamış olacak. Bu gözlemin gelecekte yakından geçecek asteroit karşılaşmalarına karşı paha biçilmez bir veri sağlayacağı düşünülüyor. Bu veri sayesinde belki yakından geçen gök cisimleri için, erken tespit sistemlerinin geliştirilmesine imkan tanınabilecek. NASA Asteroit Yeniden Yönlendirme görevi çerçevesinde , bu gibi gök cisimlerinin dünya çarpma yörüngesinin değiştirilmesi amaçlanıyor.

Kaynak : JPL NASA