Cumartesi , Aralık 7 2019
Anasayfa / Genel / Bilim İnsanları İlk Kez Kuantum Dolanıklığın Fotoğrafını Çektiler

Bilim İnsanları İlk Kez Kuantum Dolanıklığın Fotoğrafını Çektiler

Bilim insanları ilk kez kuantum dolanıklığın görüntüsünü almayı başardılar. Scientific Advances dergisinde yayınlanan araştırmada Glasglow Üniversitesi’nden fizikçiler Bell dolanıklığı olarak bilinen olayın fotoğrafını çekmeyi başardı. Fotoğrafta iki foton kısa bir süreliğine etkileşiyor ve fiziksel halleri paylaşıyorlar.Bu olay gerçekleşirken parçacıkların aralarında bir mesafe olmasına rağmen yine de gerçekeliyor.

Fizikçiler, Bell dolanıklığının fotoğrafını çekmek için, kuantum ışık kaynağından dolanık foton akımları ateşleyen bir sistem kurdular. Bunlara “alışılagelmemiş nesneler “ adını verdiler. Bu nesneler sıvı kristal materyallerde görüntüleniyor. Böylece fotonlar onlara doğru hareket ederken, fazları değiştirilebilir.

Sonrasında bir foton , diğeriyle dolanıklığa girdiğinde onların fotoğrafını çekebilecek bir kamera da kuruldu. Yani bu kamera onları ayırmadan dolanıkken çekebiliyor.

(Moreau et al., Science Advances, 2019)

Üstteki görselde fizikçiler,dolanık fotonları bölerek β-Baryum Borat sıvı kristalinden geçirerek 4 faz geçişini tetiklediler.

Araştırmacılara göre kuantum dolanıklılık, kuantum mekaniğin en birincil desteklerinden biridir. Bu konsept kuantum bilgisayar ve kriptografi için kullanılsa da, bugüne kadar hiçbir kimse onları aksiyon halinde görüntülemek için kullanmamıştı. Projede yer alan fizikçiler bu görüntünün bir kuantum bilgisayarlarda kullanılabileceğini ve hatta yeni nesil bir görüntülemeye yol açabileceğini düşünüyor.

Kaynak: https://www.engadget.com/2019/07/12/bell-quantum-entanglement-image-university-of-glasgow/