Çarşamba , Eylül 18 2019
Anasayfa / Biyoloji / Uluslararası Uzay İstasyonu’nun Dışında Canlılar Tespit Edildi

Uluslararası Uzay İstasyonu’nun Dışında Canlılar Tespit Edildi

uzay istasyonu

plankton

Rusya basın yayın ajansı ITAR-TASS’ın raporuna göre Uluslararası Uzay İstasyonu’ndaki (ISS) kozmonotlar uzay boşluğunda deniz planktonlarına ve mikroskopik bazı canlılara ilişkin kanıtlar buldu. Rus bilim insanları bu keşif karşısında şok olmuş durumda ve bir açıklama getiremiyorlar.

Rusya ISS yörünge görevinin şefi, Vladimir Solovjev’e göre  bu bulguların inanılmaz derecede eşsiz olduğu belirtiyor.  “Aydınlatıcının yüzeyinde deniz planktonları ve mikroskopik canlılara ilişkin izler buldu. Bu ayrı olarak çalışması gereken bir projedir,” diyor Solovjev.

Gelinen noktada Rusya Uzay Ajansı deniz planktonlarının nasıl Uluslararası Uzay İstasyonu’na geldiğine dair açıklama getiremiyor. Bu mikroorganizmaların uzay mekikleriyle taşınması ihtimali yok. Tek açıklamanın atmosferik akıntılar sayesinde bu parçaların okyanustan havalanarak uzay istasyonuna gelebileceği. Fakat uzay istasyonu yerden 330 km (330,000 metre) yukarıda olduğundan bu fikir oldukça çılgınca. Bu planktonlar okyanuslarda bulunabiliyor.

Bu mikroorganizmalar kozmonotlar uzay yürüyüşü (space walk) topladığı numunelerde bulundu. Numuneler analiz edildiğinde sadece gelip giden jet motorlarından gelen kontamine maddeler bulunabilir.

Bu organizmaların büyüdüğü veya ürediği kesin olmasa da, belki de uzaya asteroitler ve kuyruklu yıldızlarla hayatın taşındığına ilişkin panspermia (uzaydan dünyaya) veya lithospermia (dünyadan uzay) teorilerine ışık tutabilir. Uzaydaki koşullara en çok dayanabilen canlının mikroskopik bir canlı su ayısı olduğu belirtiliyor. Su ayısı(tardigrade) uzayda 12 gün kadar dayanabiliyor. Bu canlılar yüksek radyasyon basınç gibi zorlayıcı koşullara dayanabiliyor.

tardigrade